Prima pagină » Diverse » PREMIERĂ. Investiție Coca-Cola de două milioane euro în fabrica de la Timișoara. Tehnologia Keel Clip™ înlocuiește folia de plastic cu un carton biodegradabil

PREMIERĂ. Investiție Coca-Cola de două milioane euro în fabrica de la Timișoara. Tehnologia Keel Clip™ înlocuiește folia de plastic cu un carton biodegradabil

PREMIERĂ. Investiție Coca-Cola de două milioane euro în fabrica de la Timișoara. Tehnologia Keel Clip™ înlocuiește folia de plastic cu un carton biodegradabil

Coca-Cola a investit două milioane euro în fabrica din Timișoara pentru a aduce, în premieră,  tehnologia Keel Clip™ în România, care presupune înlocuirea foliei de plastic folosită pentru baxurile de doze cu un ambalaj colectiv din carton biodegradabil și reciclabil.

Sistemul Coca-Cola în România face astfel încă un pas pentru a ajunge mai aproape de viziunea sa către o economie circulară, se arată într-un comunicat al companiei.

KeelClip™ este o soluție inovatoare și minimalistă de ambalaj colectiv din carton care va fi folosit pentru baxurile de doze Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes. El este un ambalaj ecologic, practic, complet reciclabil și biodegradabil.

Materia primă pentru producția Keel Clip™ provine din surse sustenabile: carton reciclat sau provenit din păduri plantate special cu acest scop. Compania a început listarea produselor cu noul ambalaj la finalul lunii martie, iar tranziția completă către noul ambalaj colectiv din carton va fi finalizată până la finalul anului 2021.

Citește și https://www.gandul.ro/financiar/business/antreprenori/proiecte-emag-anunta-investitii-de-peste-3-2-miliarde-lei-in-urmatorii-trei-ani-care-sunt-planurile-de-extindere-ale-celui-mai-mare-retailer-roman-online-19608568

Impactul investiției se reflectă într-o scădere de 100 tone de plastic pus pe piață pentru anul 2021, urmând ca în anii următori cifra să se dubleze. De asemenea, scade consumul de energie folosit în timpul producției cu 15%.

“Inovațiile la nivel de ambalaj sunt o zonă în care început să investim încă din 2014, când am lansat  apele minerale naturale Dorna într-un ambalaj cu un conținut de 30% din plante. Am continuat apoi în 2019, cu lansarea portofoliu de ape minerale naturale în PET reciclat, iar în 2021, cu introducerea Keel Clip™, o alternativă de ambalaj colectiv care înlocuiește folia de plastic”, a declarat Paris Nikolopoulos, Franchise Country Manager, Coca-Cola România.

Coca-Cola România este prima companie care introduce noul ambalaj pe piața din România.

Obiectivul global al Coca-Cola este ca până în anul 2030 să recupereze echivalentul a 100% din cantitatea de ambalaje pusă pe piață. El face parte din strategia companiei “O lume fără deșeuri”. În 2020, compania a recuperat 70% din ambalajele primare puse pe piață în vederea reciclării acestora.

Produsele Coca-Cola sunt prezente în peste 200 de țări. Aături de mărcile Coca-Cola, portofoliul mai include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, este vorba de brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata, iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante – brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Compania are peste 700.000 de angajați în întreaga lume.

Coca-Cola în România

În România, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Acesta este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2019, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 574 milioane de euro, echivalentul a 0,26% din PIB-ul României.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea.