In oraşul Buzău, Şcoala gimnazială nr. 11, cea mai mare unitate de învâţământ , va deveni prima şcoală din România sută la sută „verde”
La Şcoala nr. 11, energia electrică va fi furnizată cu ajutorul panourilor solare iar apa meteorică va fi colectată şi va fi utilizată pentru alimentarea toaletelor. În această perioadă, în incinta şcolii de pe strada Chiristigii se amenajează şi o seră de legume, potrivit adevărul.
Potrivit proiectului, Primăria Buzău va aloca aproximativ 250.000 de euro pentru tranformarea unităţii de învăţământ într-o şcoală sută la sută Eco.
Economia circulară produce zero deşeuri. Este un concept relativ nou şi descrie un circuit economic în care, încă din faza de design, totul se proiectează în aşa fel încât ceea ce intră într-un produs sau proces, se încadrează în două categorii: fie este ocomponentă biodegradabilă, fie este o componentă cu 100% potenţial de reciclare.
Există multe modalități de a descrie o școală ecologică, dar toate împărtășesc un angajament față de sustenabilitatea mediului.
Pe baza muncii mele la Head-Royce și a studiilor de caz ale altor școli, cred că există cinci fundamente critice într-o școală ecologică. În remarcabila sa carte Fifth Discipline, Peter Senge demonstrează modul în care gândirea sistemică se află în centrul organizațiilor de învățare performante. Aceasta înseamnă că școlile ecologice durabile din punct de vedere ecologic trebuie să dezvolte toate aceste cinci elemente într-un mod integrat:
Este important de menționat de la bun început că nu există „cel mai bun sistem” pentru a dezvolta aceste fundații; fiecare școală este unică și fiecare școală își poate lua propria cale. Dar pentru ca o școală să fie un model de școală verde, toate elementele trebuie îmbrățișate.
Programul maghiar de școală ecologică a fost înființat în anul 2000 cu 40 de proiecte pilot bazate pe abordarea întregii școli a rețelei de mediu și inițiative școlare (ENSI) și se extinde continuu de atunci.
După o perioadă de învățare de 4 ani, programul maghiar de școală ecologică a fost înființat în mod oficial, odată cu lansarea primului formular de cerere deschisă pentru școală ecologică în 2004.
În 2019, existau 1.003 de școli ecologice, inclusiv cele 432 de „veșnice” școli ecologice. Acestea reprezintă aproximativ un sfert din școlile, profesorii și elevii maghiari. De 15 ani, titlul de școală ecologică a servit cea mai înaltă recunoaștere guvernamentală a acelor școli care se ocupă de realizarea practică a EDS într-un mod instituțional și sistematic atent considerat în Ungaria. Programul a fost modelul Programului de grădiniță verde. Principiile durabilității nu sunt prezente doar în practica pedagogică a școlilor, ci și în toate domeniile vieții școlare. Problemele și problemele locale de mediu sunt abordate cu prioritate în activitatea pedagogică a școlilor ecologice. Monitorizarea programului a dovedit că școlile ecologice certificate se transformă continuu într-un centru social pentru dezvoltare durabilă, în care toate părțile interesate au o voce și o cooperare activă cu societatea locală. În acest fel, școlile ecologice pregătesc elevii pentru cetățenie activă
Din 2015, criteriile de școală ecologică includ serviciile comunitare, care ar trebui să le permită adolescenților să se transforme pe ei înșiși și în comunitatea în care trăiesc. Programul promovează, de asemenea, antreprenoriatul economic durabil și încurajează elevii să se gândească și chiar să înceapă și să conducă propriile afaceri durabile. Programul ar trebui să contribuie la o întreținere școlară mai ecologică, prin sprijinirea activităților economice de energie și a naturii și a dezvoltării infrastructurii, cum ar fi organizarea activităților de patrulare a energiei sau crearea unui habitat natural în curțile școlii. Educația pentru responsabilitatea globală, ca un nou aspect pedagogic al școlilor ecologice, a fost inclusă în sistem în 2017.