Mai multe magazine din Marea Britanie pun decupaje din carton cu fructe, legume şi alte produse alimentare pentru a umple rafturile rămase goale din cauza problemelor privind aprovizionarea.
S-a ajuns în aceste situaţii inedite pentru Marea Britanie din cauza Brexit şi a pandemiei, care au dus la crize de personal în mai multe domenii şi la mari dificultăţi al transportului de mărfuri.
Supermarketurile şi producătorii au redus gama la diferite tipuri de produse, cum ar fi pastele, cafeaua sau ceaiurile pentru a reuşi să menţină totuşi un flux al mărfurilor.
Potrivit The Guardian, Tesco a început să folosească imagini cu sparanghel, morcovi, portocale şi struguri în zonele cu produse proaspete, dar susține că acestea nu sunt legate de problemele recente ale lanţului privind aprovizionarea şi că au fost utilizate de mai multe luni. De astfel, s-a lăudat că vânzările sale au fost ridicate datorită capacităţii sale de a menţine rafturile aprovizionate.
În ceea ce priveşte produsele proaspete, magazinele precum Tesco au obiective privind reducerea risipei de alimente, astfel că menţin stocurile mai reduse decât cele din trecut.
Tesco have the fake asparagus out this morning pic.twitter.com/QokEJGs81W
— ???Patrick-or-Treat Dalton ??? (@shitlondon) October 22, 2021
Cumpărătorii au văzut morcovi falşi în Fakenham, sparanghel din carton în Londra, imagini cu portocale şi struguri în Milton Keynes şi unele cu produse de igienă în Cambridge. Sainsbury’s a folosit, de asemenea, poze ale ambalajelor pentru a umple rafturile.
Ideea vine ca o consecinţă a crizei de şoferi de TIR, de muncitori în ferme şi fabrici de procesare a alimentelor care împreună au dus la o disponibilitate scăzută a unor articole în supermarketuri.
Probleme sunt şi în porturi, unde manipulanţii au rămas prea puţini şi nu mai fac faţă la volumurile mari de marfă care trebuie descărcată şi transportată.
Anumite produse voluminoase şi nu foarte profitabile, cum ar fi băuturile carbogazoase, au fost, de asemenea, împinse în jos pe lista de priorităţi în ceea ce priveşte aprovizionarea, din cauza lipsei de şoferi, ceea ce înseamnă că aceste produse lipsesc din multe magazine.
De asemenea, mai multe lanţuri, inclusiv Sainsbury’s, Asda şi Tesco au închis zonele de servicii alimentare pentru a reduce costurile şi astfel a rămas mai mult spaţiu de umplut în magazine.
Creşterea cumpărăturilor online a determinat mai multe supermarketuri să nu se mai aprovizioneze cu articole nealimentare, cum ar fi televizoare sau tigăi, aşa cum făceau în trecut, lăsând libere suprafeţe vaste pe care mulţi comercianţi nu au reuşit să le umple cu produse alternative.
Mai mult, unii au adus în interioare servicii, cum ar fi optica medicală sau curăţătorii chimice pentru a ocupa spaţiu.
Totodată, fotografii ale articolelor scumpe, cum ar fi parfumurile sau băuturile spirtoase, sunt uneori folosite în magazine pentru a preveni furtul. Imaginile articolelor sunt puse pe rafturi pentru a arăta că există în stoc, dar cumpărătorii pot ridica produsul real direct de la casă.