Printre concluziile unui studiu realizat în România, în iunie 2020, se regăsește și cea potrivit căreia cea mai mare provocare pentru un șofer este dificultatea găsirii unui loc de parcare (77%), dar și că principala problemă a conducătorilor auto români este legată de limitarea la anumite tipuri de bancnote (39%) atunci când vine vorba de parcările organizate cu bariere.
Potrivit rezultatelor studiului „Percepția românilor referitoare la parcările moderne”, realizat de Reveal Marketing Research la solicitarea Tritech Group, cei care folosesc autoturismul de cel puțin 2-3 ori pe lună, vizitează centre comerciale moderne și folosesc parcările aferente acestora tot de cel puțin 2-3 ori pe lună.
De asemenea, cercetarea a scos la iveală că aceia care conduc autoturismul zilnic sau aproape zilnic sunt mai degrabă bărbați (78%) și în cele mai multe cazuri se declară responsabili cu privire la decizia legată de alegerea parcării (96%).
În plus, este foarte importantă existența unei parcări moderne, amenajate, pentru respondenții din regiunea Banat-Crișana-Maramureș (78%).
Persoanele intervievate au declarat că aleg parcările moderne cu plată, organizate cu avizier (număr locuri libere), cu semafor și semnalizatoare de locuri libere/ocupate în 35 % din cazuri în timp ce în 65 % din cazuri preferă să caute un loc gratuit de parcare.
„Se observă un procent mai ridicat în rândul tinerilor pentru preferința pentru locurile amenajate”, au explicat experții.
Un procent de 51% dintre femeile care au răspuns la studiu preferă un loc într-o parcare cu plată atunci când merg la film sau în alte spații de agrement, iar 46% dintre acestea atunci când merg în centrul comercial cu familia. În ceea ce privește distribuția pe regiuni, locuitorii din Muntenia preferă confortul și siguranța oferite de un loc de parcare cu plată când merg la film sau în alte spații de agrement.
În ceea ce privește folosirea unei parcări neamenajate, printre problemele identificate de cei intervievați se regăsesc și dificultatea găsirii unui loc liber (77%), distanța mare de la mașină la locul în care trebuie să ajungă (49%) și incertitudinea că mașina este în siguranță (47%).
Pe de altă parte, la parcările amenajate, cu bariere, principalul impediment este legat de limitarea la folosirea anumitor bancnote (39%). De altfel, 38% dintre respondenți se tem că pot pierde tichetul, iar 37% indică problema lipsei alternativelor de plată.
Atunci când respondenții au fost întrebați „Care sunt motivele pentru care este preferat un loc de parcare într-o zonă amenajată?”, 89% au răspuns – asigurarea protecției autoturismului, numărul mare de locuri de parcare (87%), automate de plată ușor de găsit (87%), timpul scurt petrecut pentru găsirea unui loc de parcare (87%), respectiv modalități multiple de plată (cash, card, SMS) – (84%).
Timpul scurt petrecut pentru găsirea unui loc de parcare este important mai degrabă pentru locuitorii din regiunea București-Ilfov (96%).