PSD investește 4,36 miliarde de euro în extinderea metroului bucureștean, în timp ce NICUȘOR Dan evită subiectul
Săptămâna aceasta, Guvernul condus de Marcel Ciolacu a anunțat investiții de peste 4,36 miliarde de euro în dezvoltarea metroului din București, ca parte a planului PSD pentru îmbunătățirea transportului public și fluidizarea traficului. În timp ce actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan, a evitat să prioritizeze acest subiect, liderii PSD, inclusiv Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și primarul Sectorului 4 Daniel Băluță, sunt recunoscuți pentru avansarea marilor proiecte de extindere a metroului.
Gabriela Firea, candidata PSD la Primăria Capitalei, și-a reiterat angajamentul de a atrage fonduri europene pentru proiectele de infrastructură, subliniind profitul semnificativ obținut până acum din relația cu Uniunea Europeană. Un exemplu notabil este cererea de finanțare de 2,5 miliarde de euro pentru Magistrala M4, deja depusă de Primăria Sectorului 4, care va extinde rețeaua de metrou cu 14 noi stații pe o lungime de aproximativ 12 kilometri.
Potrivit unui comunicat de presă al social-democraților, cifrele arată că cele mai mari contracte pentru extinderea metroului în Capitală sunt meritul unor lideri PSD, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.
În plus, candidata PSD la Primăria Capitalei susține că își va continua demersurile de a atrage fonduri europene pentru marile proiecte de infrastructură:
Voi milita pentru atragerea de fonduri nerambursabile, alături de colegii noștri din Parlamentul European. Relația dintre București, România și Uniunea Europeană este esențială și avem un profit enorm până acum, peste 1 miliard de euro în Capitală și aproape 70 miliarde de euro la nivel național, a declarat Gabriela Firea.
PSD este partidul care introduce în România salariul minim european, are cei mai mulți primari și președinți de Consilii Județene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeană și a reușit, în actuala guvernare, să ducă absorbția de fonduri europene la peste 97%.
2,5 mld. euro pentru M4, bani europeni atrași de PSD pentru Sectorul 4
Pentru Magistrala M4, primăria Sectorului 4 a depus deja cererea de finanţare în valoare de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesaţi prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027. Proiectul se află deja în faza de licitație.
Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 staţii, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între staţia Gara de Nord 2 şi staţia Gara Progresul şi care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 şi 5, precum şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov.
Staţiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerinţe pentru securitate la incendiu şi vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilităţi. Staţiile vor avea şi sisteme de protecţie a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă şi uşi automate la marginea peroanelor, după modelul celor din Paris.
În tot mandatul la PMB, Nicușor Dan a evitat preluarea Metrorex
Încă de la începutul mandatului de la ministerul Transporturilor, Sorin Grindeanu a făcut apel la Primăria Generală a Capitalei să preia Metrorex, dar Nicușor Dan a evitat să facă vreun demers în această direcție.
Sunt absolut uimit… E singurul primar de după Revoluţie care nu a vrut şi nu vrea să preia metroul. Nu poţi discuta despre un sistem integrat de transport în Bucureşti fără metrou. Din acest punct de vedere, Metroul trebuie să meargă la Primăria Generală. Nu înţeleg de ce refuză… Vă rog să vă aduceţi aminte campania din 2020 când ne desena sistemul integrat din Bucureşti care includea Metroul. Cum poţi să vorbeşti de un sistem integrat de transport fără Metrou, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Motivul invocat de Nicușor Dan este bugetul companiei de stat și recunoaște că nu ar putea să gestioneze o astfel de companie.
Ar fi fost o aventură să preiei şi Metroul, fără să ai garanţia că Guvernul îţi va da banii, a spus Nicușor Dan, deși Transporturile spun altceva. În 2024, Metrorex a primit de la bugetul de stat 900 de milioane de lei.
M6 – 1 Mai – Otopeni, 1,87 miliarde de euro
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea reţelei de transport trans european (TEN-T), finanţat din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile. Contractul este în valoare de 1,87 miliarde de euro.
PSD este partidul care introduce în România salariul minim european, are cei mai mulți primari și președinți de Consilii Județene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeană și a reușit, în actuala guvernare, să ducă absorbția de fonduri europene la peste 97%.
Partidul Social Democrat – Alianta PSD-PNL CMF 41240002
CITEȘTE ȘI:
PSD vizează CONSOLIDAREA rolului României în UE și creșterea economică în următorii ani