Prima pagină » Diverse » Rana care a cauzat MOARTEA Prințesei Diana „a fost mică, dar în locul nepotrivit și incredibil de RARĂ”. Dezvăluirea făcută de un medic legist

Rana care a cauzat MOARTEA Prințesei Diana „a fost mică, dar în locul nepotrivit și incredibil de RARĂ”. Dezvăluirea făcută de un medic legist

Rana care a cauzat MOARTEA Prințesei Diana „a fost mică, dar în locul nepotrivit și incredibil de RARĂ”. Dezvăluirea făcută de un medic legist
Sursă FOTO: Profimedia Images

Rana fatală a Prințesei Diana a fost minusculă, însă „în locul nepotrivit” și atât de unică încât un cunoscut patolog legist nu a mai întâlnit niciodată una asemănător. Prințesa de Wales a murit într-un accident de mașină la Paris în 1997, dar Dr. Richard Shepherd susține că ar fi supraviețuit dacă ar fi purtat centura de siguranță, scrie the-express.com.

Dacă ar fi fost ținută pe bancheta din spate, mama prinților William și Harry ar fi ieșit în public doar două zile mai târziu cu fracturi și vânătăi, sugerează patologul.

Dr. Shepherd, care a examinat dovezile în acest caz, a declarat că micuța ruptură letală dintr-o venă din unul dintre plămânii Dianei a fost incredibil de neobișnuită – și a respins teoriile conspirației cu privire la moartea ei.

În cartea sa Unnatural Causes (Cauze nenaturale), patologul a scris: „Leziunea ei specifică este atât de rară încât în întreaga mea carieră nu cred că am mai văzut alta. A Dianei a fost o leziune foarte mică, dar în locul nepotrivit”.

Într-un fragment publicat în Mail on Sunday, Dr. Shepherd a descris moartea Prințesei de Wales drept un „exemplu clasic” de caz „dacă nu”. Dacă ar fi purtat centura de siguranță, dacă ar fi lovit scaunul din față la un unghi ușor diferit sau la o viteză mai mică și dacă ar fi fost plasată într-o ambulanță imediat după accidentul din tunelul Pont de l’Alma, a scris el.

Dr. Shepherd a dezvăluit în scrierile sale că cel mai semnificativ moment „dacă numai” din tragicul accident din 31 august 1997 a fost legat de centura de siguranță. El a declarat: „Dacă ar fi fost imobilizată, probabil că ar fi apărut în public două zile mai târziu cu un ochi vânăt, poate un pic fără suflare din cauza coastelor fracturate și cu un braț rupt în fular”.

Diana nu a fost plasată imediat într-o ambulanță

El a mai precizat: „Patologia morții sale este, cred eu, incontestabilă. Dar în jurul acelei mici și fatale rupturi într-o venă pulmonară sunt țesute multe alte fapte, dintre care unele sunt suficient de opace pentru a permite o multitudine de speculații.”

La vârsta de 36 de ani, Diana suferise mai multe fracturi și un traumatism toracic minor.

Potrivit doctorului Shepherd, Diana nu a fost plasată imediat într-o ambulanță deoarece inițial părea stabilă și era capabilă să comunice, dar vena ruptă sângera treptat în piept. Diana se afla în mașină împreună cu partenerul ei bogat, Dodi Fayed, 42 de ani, șoferul lor, Henri Paul, 41 de ani, și garda de corp a dlui Fayed, Trevor Rees-Jones, care ocupa locul pasagerului din față.

Rees-Jones a fost singurul supraviețuitor și singura persoană care purta centura de siguranță. Dr. Shepherd a scris că Paul s-a ciocnit de volan și, câteva microsecunde mai târziu, a fost lovit din spate de Fayed, care se deplasa cu o viteză de peste 100 km/h.

În esență, Paul a servit drept „airbag” pentru Fayed și ambii au fost uciși pe loc, a concluzionat el.

Patologul a concluzionat că energia impactului Dianei cu spătarul scaunului lui Rees-Jones ar fi fost ușor redusă datorită greutății sale mai ușoare și absorbției unei părți a forței de către centura de siguranță a bodyguardului. Prințesa de Wales și-a pierdut treptat cunoștința în ambulanță și ulterior a fost declarată moartă la spital, în ciuda unei intervenții chirurgicale de urgență.

O anchetă britanică din 2008 a stabilit că Diana a fost ucisă ilegal, vina fiind atribuită fotografilor paparazzi și lui Paul. Fotografii urmăreau mașina de la hotelul Ritz până la apartamentul lui Fayed.

Niciunul dintre ei nu a fost acuzat de poliția franceză.

O anchetă a poliției franceze, încheiată în 1999, a constatat că accidentul s-a produs ca urmare a faptului că Paul a pierdut controlul mașinii din cauza vitezei excesive, în timp ce se afla sub influența alcoolului și a medicamentelor prescrise. Potrivit poliției franceze, acesta nu avea permis de conducere pentru a conduce pasagerii din Mercedes S280 berlină, care se deplasa între 73 și 96 km/h în momentul accidentului.

Recomandarea video

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Poți câștiga 30.000 de euro în șase luni dacă accepți această slujbă pe o insulă pustie din Scoția. Ce sarcini are angajatul
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate