În data de 18 mai, la trei zile după trecerea la starea de alertă, instructorii școlilor de șoferi s-au întors la muncă, pentru că elevii așteptau cu nerăbdare să se reia cursurile auto.
Astfel, după două luni de pauză, școlile de șoferi și-au reluat activitatea, dar cu precauație și reguli noi de funcționare.
Cursurile de legislație se vor ține cu un număr mic de persoane, pentru a fi respectată distanțarea fizică, iar la cursurile practice, atât șoferul, cât și instructorul trebuie să poarte măști și mănuși, scrie Libertatea.
Din 17 martie nu s-au mai organizat cursuri și nici nu s-au mai susținut examenele pentru obținerea permisului auto.
A fost dată și o derogare pentru cei ce ar fi trebuit să susțină examenul în perioada stării de urgență – pentru că le expira termenul – conform căreia absolventul unei școli de șoferi poate susține examenul pentru carnet vreme de 12 luni după terminarea cursurilor, potrivit sursei citate.
Cursurile de legislație se vor ține cu maximum zece persoane în sală, pentru a respecta distanțarea socială, iar toată lumea va purta măști, asigurate de companie.
La cursurile de condus, atât elevii, cât și instructorii vor purta măști și mănuși.
În privința activității de examinare pentru permisul de conducere, aceasta ar putea fi reluată de la 1 iunie, în două etape, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție și distanțare socială.
Prima etapă va fi examinarea la proba practică, pentru cei care au trecut de proba teoretică. Vor avea prioritate candidații afectați de măsurile restrictive și cei cărora le expiră documentele din dosarul de examinare.
În a doua etapă se va relua activitatea de examinare – proba teoretică la circa 2 săptămâni.
Examenele pentru obținerea permisului de conducere au fost sistate, la mijlocul lunii martie, în condițiile în care polițiștii examinatori erau extrem de expuși riscului de a se infecta cu virusul COVID 19. În același timp, un polițist al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) s-a autoizolat.
Cele două luni de pauză înseamnă și înmatriculări auto mai puține. Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în aprilie 2020 cu 50,28% față de aprilie 2019, atingând un volum de 4.321 unități, anunță APIA.