ROMÂNII aleg tot mai des magazinele en gros. Prețurile, spun clienții, pot fi în medie cu 30% mai mici
Atunci când costurile cresc, oamenii caută tot mai mult oferte și prețuri mai mici. În consecință, numeroase depozite care până nu demult erau destinate aprovizionării au ajuns să fie vândute și la bucată. Clienții cred că diferențele de preț pot fi în medie cu treizeci la sută mai mici.
Clienții cumpără în principal articole de bază din magazine en-gros. Unii dintre ei ies și cu 40% mai ieftin.
Client: „Într-o singură lună fac 40%”. Îmi iese câștigul din două milioane dacă consumul este de 4-5 milioane.
Alți clienți sunt atrași de prețurile mici.
Clientul: „Sunt și prețul de depozit mai mic. Facem livrarea de două ori pe lună.
Administratorul depozitului, Ovidiu Iuliu Moldovan, afirmă, pentru stirileprotv.ro, că marja actuală de adaos la depozit este de aproximativ 5%. „Creșterea numărului de clienți a fost de treizeci la sută”, precizează el.
Specialistii vorbesc despre o orientare a magazinelor care se adresează altor categorii de clienți, precum și magazinelor care vând în regim en-gros. Au ajuns și să vândă la bucată sau în cantități mai mici din acest motiv.
Economistul Adrian Coroian spune că există unele hub-uri în care marile lanțuri de distribuție și discount-uri care aprovizionează supermarketurile și-au creat propriile hub-uri. „Prețul este puterea. Calculați timpul și benzina”, explică el. Este posibil să luăm tot ce trebuie dintr-un singur loc, în loc să mergem în zece.
„Am devenit foarte maleabili a vinde produsele la bucata, nu la bax cum o făceam în urmă cu câțiva ani”, a declarat reprezentantul depozitului, Daiana Juleștean.
Majoritatea depozitelor au avut până nu de mult oferte doar pentru persoane juridice, care cumpărau în cantități mari.