Conducătorii auto vor avea de plătit noi taxe pentru a putea circula cu un grad scăzut de poluare.
Noua lege din Codul Rutier care a intrat în curând în vigoare le-ar putea da planurile peste cap șoferilor.
Edilii din orașele vizate trebuie să decidă care sunt zonele poluante și să introducă taxa specială pentru șoferi.
Potrivit unui act normativ, primarii din 13 orașe vor fi nevoiți să decidă care sunt zonele poluante și să introducă, până în 2026, o taxă pentru vehiculele care emit emisii poluante.
Sunt vizate zonele centrale din București, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.
Actul normativ prevede că până în anul 2026 este necesar realizarea unui plan de dezvoltare durabilă astfel încât schimbarea primarilor să nu influențeze buna implementare a acestei legi.
Orașele care nu se vor conforma normelor nu vor fi sancționate, dar nu vor mai putea accesa fonduri europene.
Noua lege are scopul de a diminua folosirea mașinii personale în zonele centrale din orașele vizate.
Desigur, pentru ca șoferii să renunțe la luxul mașinii personale este nevoie ca primarii orașelor să cumpere mai multe autobuze nepoluante, să ofere o infrastructură potrivită.
Deși legea pare greu de aplicat în practică, primarii sunt optimiștii că o vor integra în orașele lor.
Unul dintre ei este Ionuț Puncheanu, primarul Galațiului, care a spus că, cel mai probabil undeva din vara anului viitor, pe timp de weekend, va interzice accesul cu mașina în centru sau, în cazuri speciale, va permite doar accesul mașinilor electrice. Ideea de transport de la A la B cu mașina personală ar trebui să dispară, a avertizat edilul, potrivit cancan.ro.
Necunoașterea legii nu te exonerează de răspundere în fața ei. De asta s-a lămurit și un șofer care a comis o greșeală pe care mulți români o fac.
Și, în astfel de cazuri, amenzile sunt drastice.