Facebook nu a renunţat la ideea afişării reclamelor în WhatsApp, apariţia acestora fiind doar o chestiune de timp.
Facebook are în plan această ideea de mai mult timp iar acum reclamele în WhatsApp reprezintă o oportunitate pe termen lung a companiei. Este vorba de reclame afişate în secţiunea Status, însă nu este exclusă posibilitatea ca acestea să-şi facă eventual apariţia în lista de conversaţii şi chiar în fereastra de discuţii.
Planurile de implementare a reclamelor în WhatsApp vor continua după ce Facebook va realiza interoperabilitate dintre cele trei produse de comunicare pe care le deţine: WhatsApp, Messenger şi Instagram Direct, scrie news.ro
Facebook are nevoie de interoperabilitate pentru a realiza targetarea cu reclame a utilizatorilor de WhatsApp. Aplicaţia este criptată end-to-end, iar Facebook nu poate citi conversaţiile pentru stabili ce reclame să le afişeze utilizatorilor.
După realizarea interoperabilităţii, Facebook va face conexiunea între utilizatorii de WhatsApp şi profilurile acestora de Facebook prin intermediul numărului de telefon. Astfel, targetarea pe WhatsApp se va face în funcţie de datele colectate în cadrul Facebook.
Oricum, în funcţie de cum va decurge realizarea interoperabilităţii şi eventualele probleme cu autorităţile locale, până la afişarea reclamelor pe WhatsApp ar mai putea trece câţiva ani.