Prima pagină » Diverse » SERVICE AUTO. Ambreiajul de la Dacia Logan, un calvar pentru mecanici. De ce schimbarea lui ajunge să coste cât la BMW, Mercedes sau Audi

SERVICE AUTO. Ambreiajul de la Dacia Logan, un calvar pentru mecanici. De ce schimbarea lui ajunge să coste cât la BMW, Mercedes sau Audi

06 mart. 2020, 12:08, Diverse
SERVICE AUTO. Ambreiajul de la Dacia Logan, un calvar pentru mecanici. De ce schimbarea lui ajunge să coste cât la BMW, Mercedes sau Audi

Când se defectează, un kit de ambreiaj pentru o Dacia Logan (motorizare 1.4 MPi, de exemplu) se poate cumpăra de pe site-urile de specialitate cu sume între 240 și 700 de lei. Doar că, odată ajunşi la un service auto, manopera schimbării poate fi şi mai costisitoare pentru un proprietar.

Un service auto cere, în general, undeva în jur de 300 de lei pentru ora de manoperă, scrie Promotor.ro, care face şi un calcul simplu. Astfel, trei ore de lucru ajung la nu mai puțin de 900 de lei. Dar asta dacă se mişcă mecanicul mai repede, pentru că au fost cazuri când operaţiunea a durat şi nouă ore!

De aceea, mecanicii au ajuns să fugă de modelul Dacia Logan, mai ales când aud că urmează să schimbe un ambreiaj. Dar şi proprietarii se iau cu mâinile de cap, pentru că operaţiunea schimbării acestei piese ajunge să fie la fel de scumpă ca la un BMW, Mercedes sau Audi. Și asta pentru că manopera ridică enorm costul final.

Record de timp la un service auto din București, pentru schimbarea unui ambreiaj

Specialiștii unui service auto din București şi-au propus să bată recordul la schimbat ambreiajul pe o Dacia Logan, după ce avuseseră recent încă două experiențe similare. De fiecare dată au avut nevoie de o zi întreagă, iar acum au vrut să încerce să o facă în trei ore.

Operațiunea s-a desfășurat contra timp. Mecanicul a ridicat capota și s-a pus pe demontat, apoi a urcat mașina pe elevator și și-a continuat demontarea și scoaterea uleiului. Și așa a trecut mai bine de o oră.

Mecanicul a reușit să ajungă cu greu la ambreiajul distrus, semn că șoferul a avut o manieră de exploatare a vehiculului extrem de agresivă.

Ambreiajul vechi a fost înlocuit cu unul nou și, ulterio, operațiunea s-a reluat în sens invers, tot contra timp. După trei ore și 15 de minute, s-a auzit sunetul produs de închiderea capotei. Operațiunea anterioară durase nu mai puțin de nouă ore…

FOTO – Dacia