STUDIU. Românii sunt mai obosiți dar mai relaxați. Asta după o perioadă cu un nivel ridicat de furie

STUDIU. Românii sunt mai obosiți dar mai relaxați. Asta după o perioadă cu un nivel ridicat de furie
Luna trecută, românii s-au declarat mai obosiți, dar mai relaxați, după o perioadă cu un nivel ridicat de furie / Sursă foto: Shutterstock / caracter ilustrativ
Publicat: 06/06/2020, 11:11
Actualizat: 06/06/2020, 11:15

Luna trecută, românii s-au declarat mai obosiți, dar mai relaxați, după o perioadă cu un nivel ridicat de furie, conform rezultatelor unui tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research.

Experții sursei citate susțin că, după o perioadă cu un nivel ridicat de furie (60% în aprilie 2020), scăderea incidenței acestei stări, alături de cea de energie/optimism sunt normale.

Luna trecută, românii s-au plasat încă într-un moment de furie, dar mai temperată (51% dintre intervievați), urmată pe locul II de oboseală și liniște – 38%, tradusă printr-o detașare de problemele din contextul actual.

motivația și bucuria românilor respondenți la studiu au înregistrat un nivel de 10% în aprilie, iar în mai doar 7% / Sursă foto: Reveal Marketing Research

Tot în acest context, rezultatele spun că motivația și bucuria românilor respondenți la studiu au înregistrat un nivel de 10% în aprilie, iar în mai doar 7%.

La fel, stările de relaxare și de liniște, la fel ca și în cazurile motivației și bucuriei, nu au înregistrat diferențe semnificație, în primul caz vorbind de 3% în aprilie, respectiv 4% în mai.

După o perioadă cu un nivel ridicat de furie, pentru români a crescut în importanță relațiile sociale

Creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 11% la 23%) poate fi explicată și prin încetarea stării de urgență și posiblitatea oamenilor de a se conecta cu ceilalți, susțin specialiștii.

Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de aprilie 2020), cu diferențe nesemnificative între depășirea obstacolelor și stabilitate/ responsabilitate.

Nevoia de stabilitate este pe primul loc

Același studiu relevă faptul că rolul cumpărăturilor este încă, în principal, legat de baza piramidei (supraviețuire, siguranță). Cresc însă în importanță nevoile din vârful piramidei.

„Acest lucru se întâmplă într-o perioadă în care mulți oameni își reiau activitatea și speră să poată din nou cheltui și pentru altceva, nu doar pentru produse și servicii de absolută necesitate.

Rolul stimei de sine devine acum aproape la fel de important ca cel al siguranței”, precizează specialiștii sursei citate.

Profilul românilor

Cei care au realizat studiul, au observat câteva diferențe semnificative în funcție de profilul românilor. Mai exact, cei mai plictisiți sunt tinerii fără partener (49% față de 39% la nivel național).

De asemenea, tinerii carieriști sunt cei mai mulțumiți cu privire la starea lor generală de spirit (18% se declară foarte mulțumiți față de 14% la nivel național). Tot ei declară că au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi de bază (51% față de 41% la nivel național).

Depășirea obstacolelor este în top priorități pentru familiile moderne (43% față de 36% la nivel național).

În plus, rezultatele indică faptul că că aceștia au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi din vârful piramidei (41% față de 33% la nivel național).

Totodată, românii din familiile tradiționale sunt cei mai nemulțumiți de relația pe care o au cu partenerul de viață (15% se declară nemulțumiți față de 11% la nivel național).

Maturii fără partener sunt cei mai liniștiți și calmi (9% față de 4% la nivel național). Ei au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoia de stimă (52% față de 40% la nivel național).

Pentru seniorii pensionari, menținerea relațiilor sociale este mai importantă decât pentru ceilalți (33% față de 23% la nivel național).

Înțelegerea consumatorilor

„Românii AZI” este un tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru partenerii din portofoliul companiei.

El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici.

Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul-țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea româneasca din acea perioada.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1.010 respondenți (în lunile aprilie, respectiv mai) și marja de eroare este de +/-3%.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Descoperirea care ne face să regândim modul în care a apărut viața pe Pământ”. Ce...
Ipoteză bulversantă lansată în cazul morții lui Andrei Pârvan A fost otrăvit Versace?! 😲
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
LIDL, prima reacție după ce Sânziana Negru și Ștefan Floroaica au aruncat la gunoi produsele...
Mantea și-a dezvăluit DIETA specială pe care o respectă! Arată fabulos la 38 de ani
Dentista Marina Gavril ar fi fost ucisă la comandă. Luni a fost înmormântată în R....
Doctorița Gavril, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
Un bărbat a fost atacat de urs în Bistrița-Năsăud! Victima a fost transportată de urgență...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Oamenii de ştiinţă sunt uimiţi de „oxigenul întunecat” din adâncurile oceanului Pacific
Eveniment RAR deasupra Antarcticii! S-a întâmplat BRUSC
Românii vor fi verificați. Devine obligatoriu să prezentați buletinul
Misterioasa apariție a Coca-Cola. Drogul din prima rețetă
Imagini din apartamentul în care Andrei Versace a fost găsit fără suflare. Ce se observă...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Cât au plătit Tavi Clonda și Gabriela Cristea pentru o cursă de la aeroport la...
Cine sunt părinții lui Andrei Versace și cu ce se ocupă? Povestea unui imperiu imobiliar...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
Telescopul Hubble urmărește materia întunecată din galaxii cu ajutorul stelelor