Prima pagină » Diverse » Sustenabilitatea, în centrul strategiei Philip Morris International

Sustenabilitatea, în centrul strategiei Philip Morris International

Sustenabilitatea, în centrul strategiei Philip Morris International

Jacek Olczak, CEO Philip Morris International, a susținut o prezentare în cadrul Reuniunii CEPC (Chief Executives For Corporate Purpose) la Forumul Investitorilor Executivi de la New York.

Prezentarea a evidențiat modul în care Philip Morris International (PMI) a integrat strategia de sustenabilitate la nivelul companiei, împreună cu performanța și progresul realizate. Prezentarea PMI a evidențiat alinierea la cadrul Planului integrat pe termen lung al CECP pentru a comunica strategia de dezvoltare durabilă, rezultatele relevante și principalii indicatori de performanță.

Prezentarea a evidențiat și progresul în ceea ce privește atingerea obiectivului PMI și a transformării businessului, și a subliniat modul în care este abordat  impactul produselor sale asupra sănătății prin concentrarea resurselor pe dezvoltarea, fundamentarea științifică și comercializarea responsabilă a produselor fără fum, care sunt mai puțin nocive decât fumatul, cu scopul de a înlocui complet țigările cât mai curând posibil.

În plus, întrucât Forumul pentru Investitori Executivi din acest an s-a concentrat pe acțiunea climatică, PMI și-a prezentat planul de decarbonizare, precum și strategia de gestionare a impactului său asupra mediului.

În timp ce știința ne spune că schimbările climatice sunt incontestabile și inevitabile, ne mai spune, de asemenea, și că nu este prea târziu să acționăm”, a afirmat Jacek Olczak, CEO PMI. „Tranziția către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon va necesita transformări fundamentale ale unor aspecte critice din societate, inclusiv modul în care ne cultivăm alimentele, folosim pământul, transportăm mărfurile și utilizăm energia în scopuri de business. Marea provocare a vremurilor noastre este să găsim o modalitate prin care să aliniem în mod eficient sectorul public și cel privat pentru a lua măsuri esențiale și pentru a renunța la abordările și obiectivele izolate.

Pe măsură ce PMI continuă să se transforme definitiv, compania se angajează să abordeze riscurile relevante legate de schimbările climatice și să construiască reziliență, și, în același timp, să profite de oportunitățile oferite de un viitor cu emisii reduse de carbon. PMI a stabilit un plan de decarbonizare fundamentat științific, care acoperă întregul său lanț valoric. Pentru emisiile directe, PMI va atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în 2025 – cu cinci ani mai devreme decât s-a declarat inițial – iar pentru întregul său lanț valoric până în 2040 – cu 10 ani mai devreme decât obiectivul inițial.

În Romania, fabrica Philip Morris International din Otopeni ocupă un loc central în strategia de sustenabilitate a companiei. Astfel, niciun deșeu generat de activitățile de producție din fabrică nu este aruncat la depozitul de deșeuri. 70% dintre deșeuri sunt reciclate extern și 30% sunt folosite pentru producția de energie.

În 2020, fabrica a primit certificarea Alliance for Water Stewardship, cel mai înalt standard de utilizare sustenabilă a apei. În fabrica din Otopeni, există două stații de epurare a apelor uzate. În fiecare an au loc acțiuni de împădurire, precum și ecologizări ale unor cursuri de apă sau zone de agrement. În perioada 2016 – 2022 au fost plantați 44.000 de puieți.

Philip Morris International: Pentru un viitor fără fum  

Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de top din industria tutunului care și-a propus să construiască un viitor fără fum și să își extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conțin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în țigări și produse fără fum. Din 2008, PMI a investit peste 10.5 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta științific și comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulții care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea țigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacități de evaluare științifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice și comportamentale, cât și studii ulterioare introducerii pe piață. În noiembrie 2022, PMI a achiziționat Swedish Match – lider în comercializarea produselor cu nicotină pentru uz oral – și se află astfel în fruntea companiilor care luptă pentru un viitor fără fum prin mărcile sale IQOS și ZYN. Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, și a consumabilelor aferente, precum și produsului de tip snus al companiei Swedish Match, ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP). În 30 iunie 2023, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 82 de piețe iar PMI estimează că aproximativ 19,7 milioane de adulți din întreaga lume, au trecut deja la IQOS și au renunțat la fumat. Produsele fără fum au reprezentat aproximativ 36,2% din veniturile nete totale ale PMI pentru cel de-al treilea trimestru din 2023. Cu o bază solidă și o expertiză semnificativă în științele vieții, în februarie 2021, PMI și-a anunțat în februarie 2021 ambiția de a se extinde în domeniile wellness și de îngrijire a sănătății și, prin filiala sa Vectura Fertin Pharma, își propune să îmbunătățească calitatea vieții prin furnizarea de experiențe de sănătate integrate.

Pentru mai multe informații puteți vizita www.pmi.com și www.pmiscience.com.

Material susținut de PMI