Un cuplu din Marea Britanie a fost refuzat să fie testat la domiciliu împotriva Covid-19 din cauza lipsei unui istoric de credit. „Suntem oaspeți în Marea Britanie”
Un cuplu din Marea Britanie nu a putut fi testat la domiciliu, deși a făcut o solicitare în acest sens și ambii parteneri aveau simptome Covid-19.
Laura McCormack, recent ajunsă în Marea Britanie, spune că i s-a refuzat un kit de testare la domiciliu pentru Covid, deoarece nu are suficient istoric de credit pentru a-și verifica identitatea. A plecat din Australia în ultimele 12 luni.
Potrivit BBC, autoritățile din Marea Britanie le-a refuzat testarea Covid, desi ambii aveau cele trei simptome principale ale coronavirusului. „Chiar nu am putut înțelege de ce nu am putut să ne verificăm identitatea”, spune Laura McCormack.
Cu simptome Covid, cuplul a reușit să fie testat după cinci zile, fiind nevoit să meargă pe jos pentru a ajunge la punctul de testare
Aceștia s-au conectat la site-ul guvernului pentru a solicita testarea, dar li s-a spus că, din cauza faptului că numele și adresele lor nu au putut fi verificate, ar trebui să meargă la locul de testare fizică.
Fără mașină și nevoia de a evita transportul public din cauza simptomelor lor, au reușit să obțină o testare după cinci zile, fiind nevoiți să meargă pe jos – la un centru care era la 90 de minute distanță. Deoarece Laura este stabilită în Marea Britanie de aproximativ un an, nu și-a acumulat prea multe istorii de credit.
Excluși din procedura de identificare din cauza lipsei unui istoric al creditelor
„În cele din urmă, a devenit clar că persoanele fără istoric de credit au probleme similare. E vorba de oamenii care nu au contractat împrumuturi sau nu au contracte telefonice sau carduri de credit aici în Marea Britanie”, spune ea.
Majoritatea adulților din Marea Britanie au un fișier de credit semnificativ, astfel încât obținerea unui kit de testare la domiciliu nu ar fi o problemă.
Însă cercetările din 2018 sugerează că ar putea exista până la 5,8 milioane de persoane cu un istoric credit redus care ar putea fi în aceeași situație.
Departamentul pentru Sănătate și asistență socială, care rulează sistemul de testare în Marea Britanie, spune că folosește o agenție de referință a creditelor, TransUnion, pentru a verifica identitatea oamenilor pentru a „reduce frauda și a preveni comandarea mai multor truse de testare, deturnând capacitatea de unde este au nevoie de cele mai multe „.
Anna Miller, de la Caritatea Doctori din Lume, a pus la îndoială dacă verificarea identității pentru truse de testare la domiciliu creează soluția la o problemă care nu există – în detrimentul unor persoane precum Laura.
„Alături de aceste grupuri sunt tineri adulți care nu au avut prea mult timp pentru a acumula istorii de credite, migranți sosiți recent în Marea Britanie din același motiv și persoane cu venituri mici care ar putea să nu aibă acces la creditele principale”.
Alte modalități de testare
Atât guvernul, cât și TransUnion au fost foarte clari că oamenii nu trebuie să treacă de o verificare de credit pentru a obține un kit de testare la domiciliu.
Departamentul pentru Sănătate și Îngrijire Socială a spus pentru BBC: „Testele pot fi rezervate și apelând la 119, iar oamenii pot accesa kit-uri de testare”.
Însă, o consecință indirectă a imposibilității de a verifica identitatea online este faptul că persoanele fără istoric de credit sau cu antecedente de credit limitate sunt afectate, Laura spune că sistemul trebuie să se schimbe.
„Situația mi se pare un pic ciudată. Suntem oaspeți în Marea Britanie, încercăm foarte mult să menținem populația în siguranță prin auto-izolare și testare”, spune ea.
„Dar a nu ne putea verifica identitatea a fost foarte ciudat. Amândoi suntem pe lista electorală, amândoi avem conturi bancare aici. Există multe modalități prin care guvernul ar fi putut accesa informațiile noastre de identitate, așa că motivul pentru care guvernul a ales calea creditului este un mister pentru mine”.