Prima pagină » Diverse » Un raport constată că doar „44 de cazuri” de Covid-19 la 1,2 miliarde de călători se regăsesc în călătorii aeriene. Riscul de a contracta COVID-19 pe o aeronavă a fost asemănat cu șansele de a fi lovit de fulgere

Un raport constată că doar „44 de cazuri” de Covid-19 la 1,2 miliarde de călători se regăsesc în călătorii aeriene. Riscul de a contracta COVID-19 pe o aeronavă a fost asemănat cu șansele de a fi lovit de fulgere

Un raport constată că doar „44 de cazuri” de Covid-19  la 1,2 miliarde de călători se regăsesc în călătorii aeriene. Riscul de a contracta COVID-19 pe o aeronavă a fost asemănat cu șansele de a fi lovit de fulgere

Riscul de a contracta COVID-19 pe o aeronavă a fost asemănat cu șansele de a fi lovit de fulgere după ce noi cercetări au descoperit doar 44 de cazuri de transmitere pe parcursul zborurilor la 1,2 miliarde de pasageri care au călătorit de la începutul anului 2020.

Raportul – publicat de Asociația Internațională a Transportului Aerian și care include cazuri confirmate, probabile și potențiale – se traduce printr-o transmisie pentru fiecare 27 de milioane de călători.

„Nimic nu este complet lipsit de riscuri”, a spus directorul general al IATA, Alexandre de Juniac.

„Dar cu doar 44 de cazuri publicate de transmisie potențială de zbor COVID-19 la 1,2 miliarde de călători, riscul de a contracta virusul la bord pare să fie în aceeași categorie ca și când a fost lovit de fulger”.

Urmărirea transmisiilor COVID-19 în zbor este notoriu dificilă, iar consultantul medical IATA, Dr. David Powell, a recunoscut că rezultatele pot subestima numărul de cazuri.

„Dar chiar dacă 90 la sută din cazuri nu erau raportate, ar fi un caz pentru fiecare 2,7 milioane de călători”, a spus dr. Powell. „Mai mult decât atât, marea majoritate a cazurilor publicate au avut loc înainte ca acoperirea feței să fie realizată.”

Grupul de lobby al companiei aeriene a indicat o publicație comună realizată de Airbus, Boeing și Embraer despre cercetarea separată a dinamicii computaționale a fluidelor (CFD) efectuată pe aeronave ca explicație a motivului pentru care numerele ar putea fi atât de mici.

Producătorii au găsit sisteme de flux de aer pentru aeronave, filtre de aer cu particule de înaltă eficiență (HEPA), bariera naturală a spătarului scaunului, fluxul descendent de aer și ratele ridicate de schimb de aer au redus eficient riscul transmiterii bolilor la bord în timpuri normale.

Au concluzionat că masca de fată a adăugat „un strat suplimentar și semnificativ suplimentar de protecție”, ceea ce a făcut ca șederea în imediata apropiere într-o cabină de aeronavă să fie mai sigură decât majoritatea celorlalte medii interioare.

IATA a declarat că colectarea de date și rezultatele simulărilor separate, aliniate cu numărul scăzut raportat într-un studiu publicat recent de către Freedman și Wilder-Smith în Journal of Travel Medicine.

„Deși nu există nicio modalitate de a stabili un bilanț exact al posibilelor cazuri asociate zborului, informarea IATA către companiile aeriene și autoritățile de sănătate publică, combinată cu o revizuire aprofundată a literaturii disponibile, nu a dat niciun indiciu că transmisia la bord este în vreun fel comună sau răspândită”, a spus.

Unul dintre puținele cazuri în care s-a identificat transmisia COVID este pe un Qantas A330-200 care transporta pasageri infectați de nave de croazieră între Sydney și Perth în martie.

Un studiu realizat de cercetători din Australia de Vest și publicat de Centrele pentru Controlul Bolilor din SUA a constatat că cel puțin opt cazuri COVID-19 – și posibil chiar și 11 – au fost contractate la bord.