Un turist american a primit o FACTURĂ uriașă la telefonul mobil după o scurtă vacanță într-o țară europeană. Care era suma și cum s-a soluționat totul
Un turist american a primit o factură uriașă la telefonul mobil după o scurtă vacanță într-o țară europeană. Pe factură scria că datorează furnizorului său suma de 143.000 de dolari.
Rene Remund și soția sa, Linda, au călătorit în Elveția, în septembrie 2023, și nu era prima vacanță aici pentru că bărbatul s-a născut în această țară.
Ca de obicei, el s-a asigurat că furnizorul său de telefonie mobilă a fost notificat de deplasare, mergând într-un magazin pentru a se interesa de condițiile de roaming. El a spus că, în calitate de client de 30 de ani, i s-a spus că este „acoperit”, scrie New York Post.
Dar, crezând că totul este în regulă, în timp ce se bucura de peisajele din Elveția și trimitea fotografii familiei, turistul avea costuri zilnice de roaming de mii și mii de euro.
După ce s-a întors acasă și a primit factura de la compania de telefonie mobilă la care era abonat, Rene a crezut inițial că era în valoare de 143 de dolari, lucru care i s-a părut „rezonabil”.
„Primesc această factură T-Mobile și nu mă deranjează foarte mult pentru că citeam 143 de dolari”, a explicat el, adăugând că abia când a mers să plătească factura și-a dat seama că erau multe zerouri peste. Spun: «Scuzați-mă. 143.000,00 dolari… Sunteți nebuni?»”…
Potrivit facturii de telefonie mobilă, Remund a consumat 9,5 GB de date în timp ce se afla în Europa, în valoare de câteva mii de dolari în fiecare zi. Și în timp ce 5-10 GB nu este considerată o cantitate mare de date, neacoperirea taxelor de roaming va determina un utilizator să piardă mii de dolari foarte repede, arată sursa citată.
„Am sunat la [T-Mobile] și fata m-a pus în așteptare, pentru o vreme. Mi-a spus că verifică și revine, iar când a revenit a spus că este o factură corectă. I-am zis: «Cum adică este o factură corectă?». Iar ea a zis: «Ei bine, asta e suma de plată». I-am spus: «Glumești… Ești nebună»”, a povestit bărbatul.
După confirmarea angajatului de la call-center, factura sa a rămas în valoare de aproximativ 143.000 de dolari, iar americanul a angajat un avocat pentru a argumenta faptul că a fost „acoperit” pentru roaming internațional pentru a evita astfel de taxe „exorbitante”.
Avocatul său a trimis o scrisoare către președintele T-Mobile, în urma căreia a primit un răspuns. Astfel, furnizorul de servicii a spus, „regretă” taxele și că abonatul afectat va primi un „credit” pentru a scădea întreaga factură telefonică.
Într-un e-mail emis către presa locală, T-Mobile a transmis că abonații ar trebui să „verifice întotdeauna caracteristicile de călătorie ale planului lor, cum ar fi roamingul internațional de date, înainte de a pleca. Dacă un client are un abonament mai vechi, care nu include roaming internațional pentru date și apeluri, va trebui să se asigure că utilizează modul Avion și Wi-Fi atunci când utilizează date, pentru a se asigura că dispozitivul nu se conectează la o rețea internațională”…
Fotografie – caracter ilustrativ: Shutterstock