Cel mai vechi Volvo din România, un model PV 544 din 1961, se află la Zalău, în colecția președintelui Retromobil Club Sălaj, Tiberiu Păușan.
De profesie șofer de camion, Tiberiu Păușan este, în timpul liber, un pasionat de mașini vechi, pe care le preferă unor modele de ultimă generație, scrie g4media.ro.
„Avem o problemă cu spaţiile de depozitare”, recunoaşte preşedintele Retromobil Sălaj.
„Eu sunt axat pe Volvo, pentru că sunt mai puţine. Am fost invitat de reprezentanţa Volvo România la un eveniment naţional care se organizează la Albac, în 28 – 30 iunie. Mi-au spus că este cel mai vechi Volvo funcţional din ţară. Eu am fost foarte mult în Suedia, ca şofer. Eu m-am îndrăgostit de Volvo acolo, în Suedia, după ce în perioada comunistă această marcă a fost ca inexistentă în România. Este o maşină concepută în anii ’60 ca idee de motorizare. Şi la ora actuală merg cu el, dacă mă grăbesc tare, cu viteze de 120-130 de kilometri la oră, fără probleme şi fără emoţii. Am cumpărat maşina în urmă cu circa doi ani, dintr-o reprezentanţă Volvo din Olanda. A fost maşină de prezentare în reprezentanţă, la 20 de kilometri de firma unde lucram eu. De câte ori mă duceam la reprezentanţă cu camionul pe care lucrez, îi întrebam pe cei de acolo dacă nu îmi vând maşina. Au refuzat mereu, dar la un moment dat au pus-o în vânzare, pentru că nu mai funcţionau deja multe lucruri pe maşină. Atunci am cumpărat-o. E o maşină fabricată în 1961. Acest model, Volvo PV 544, este unul de raliuri. Motorul este unul foarte fiabil, existând exemplare din acest model care au patru milioane de kilometri la bord. E acelaşi motor ca pe Volvo P1800, maşina folosită de Roger Moore în filmul ‘Sfântul’”, povesteşte Tiberiu Păuşan.
Al doilea Volvo este tot din Olanda, din 1966, fiind un model mai rar, Amazon 121, cu 4 uși.
Este prima mașină pe care s-au montat, din fabrică, centurile de siguranță în 3 puncte.
Tiberiu Păușan și prietenii săi – Ciprian Opriș și Florin Popa – nu se rezumă doar la mărci străine, ci au salvat de la fier vechi, mașini autohtone Dacia, Aro și Oltcit.
Pe lângă mașini, clubul are o colecție renumită de motorete din perioada comunistă – Mobra, dar și un exemplar în perfectă stare de funcționare al Mobrei, motoreta nemțească Zundapp.
Sursa foto: Captură FACEBOOK