Gigantul Volkswagen încă intenționează să-și îndrepte întreaga linie de vehicule către mașini electrice. O dată cu această modernizare a sistemelor de propulsie a vehiculelor, vin și interioare mai contemporane, și asta înseamnă îmbinarea liniilor de design cu tendințele actuale din industrie, cum ar fi minimalismul, care implică eliminarea butoanelor fizice din interior cu comenzile ecranului tactil.
Din păcate pentru producătorul de mașini, acest lucru nu a fost tocmai bine primit de consumatori. Proprietarii au refuzat ca producătorul german să mute comenzile către ecranul tactil asemănător tabletei de pe tabloul de bord și butoanele de pe volan bazate pe tactile, forțând în cele din urmă producătorul de automobile să-și revină decizia de a renunța la un model fără butoane, potrivit insidedevs.com.
Volkswagen încearcă de câțiva ani să-și repare interioarele. Sub fostul CEO Herbert Diess, producătorul auto german a decis să calce pe urmele Tesla și să centralizeze marea majoritate a comenzilor sale pe ecranul de infotainment. De asemenea, a eliminat butoanele fizice de pe volan și le-a înlocuit cu butoane capacitive sensibile la atingere. Această mișcare, potrivit VW, „a frustrat clienții care nu ar trebui să fie frustrați”.
Producătorul auto a revenit de atunci la butoanele de pe volan și caută acum să-și recupereze reputația pentru ceva despre care actualul său CEO, Thomas Schäfer, spune că „a făcut mult rău” mărcii.
Această schimbare începe cu Volkswagen ID 2. Recent, designerul de interior al VW, Darius Watola, a vorbit cu Autocar despre interpretarea conceptului ID.2 asupra limbajului de design al companiei pentru viitoarele interioare ale vehiculelor. Watola a confirmat că acest concept a arătat o nouă abordare pentru toate modelele din cadrul mărcii VW, care a fost reînnoită datorită feedback-ului clienților.
Un rând de butoane fizice, iluminate din spate, se află acum direct sub ecranul tactil al conceptului ID.2. Butoanele oferă clienților acces ușor la comenzile HVAC utilizate în mod obișnuit, care, deși nu se adresează tuturor comenzilor din mașină, reprezintă un pas în direcția corectă. Mașina va primi, de asemenea, un buton manual de volum și un buton central mare (la BMW iDrive) care oferă comenzi complementare pentru alte aspecte ale vehiculului.
De asemenea, comenzile se bazează în mod clar pe importanța simțului, având chiar și moletare metalică, astfel încât ocupanții să le poată simți cu ușurință fără a-și lua ochii de la șosea.