CONCILIERE. O bancă din România a șters datoria de 43.000 de franci elvețieni a unei familii: ”Când am primit soluţia nu-mi venea să cred, am zis că nu este real”

Publicat: 23 06. 2020, 11:19
Actualizat: 23 06. 2020, 11:21
CONCILIERE. O bancă din România a șters datoria de 43.000 de franci elvețieni a unei familii: ”Când am primit soluţia nu-mi venea să cred, am zis că nu este real”

O familie cu trei copii din București a trecut printr-o perioadă extrem de dificilă după ce a contractat două credite în franci elvețieni, la două bănci diferite, iar achitarea ratelor s-a dovedit a fi un demers care, la un moment dat, a depășit posibilitățile financiare. Astfel, s-a ajuns într-un impas.

În ultimă instanță, familia a apelat la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) și – în pofida faptului că starea de urgenţă a îngreunat activitatea şi, în ultimă instanță, a prelungit timpul de negociere şi de soluţionare a unor cazuri – a avut parte de o surpriză de proporții.

”Am descris şi condiţia familiei, am pus şi fotografii ale documentelor justificative”

În urma concilierii, familia a obţinut ştergerea completă a unei datorii – 43.000 de franci elvețieni – şi reducerea cu 30% a celui de-al doilea împrumut. Iar totul s-a întîmplat în mai puţin de jumătate de an din momentul în care a fost depusă prima cerere.

”Când am primit soluţia nu-mi venea să cred, am zis că nu este real. În sensul că banca mi-a şters absolut tot creditul! Au fost puţin peste 43.000 de franci elveţieni, deşi iniţial ne doream măcar o reducere. Procedura de depunere a cererii este simplă, documentele se ataşează foarte usor în aplicaţia de pe site. Am descris şi condiţia familiei, am pus şi fotografii ale documentelor justificative pentru situaţia noastră dificilă. În trecut am încercat şi cu procese colective, individuale, însă nu am obţinut niciun rezultat”, a declarat Irina, beneficiarul concilierii, informează m.adevarul.ro.

Conciliator CSALB: ”Banca a analizat cu atenţie motivaţiile consumatorului”

Situația dificilă a respectivei familii a fost considerată un ”caz special”, spune Alina Radu, avocat specializat în drept bancar, cu experienţă de peste 20 de ani în acest domeniu.

În timpul discuțiilor purtate, motivațiile familiei care a contractat creditul au fost analizate și acceptate de către bancă, iar soluția propusă, chiar dacă s-a dovedit a fi suprinzătoare, a venit pe fondul înțelegerii ”nevoilor consumatorului”.

“Am apreciat în acest caz faptul că banca a analizat cu atenţie motivaţiile consumatorului. Asta ar fi şi recomandarea către bănci, în general: reprezentanţii care participă la negocieri în cadrul CSALB trebuie să aibă răbdare cu solicitările, dar şi cu nevoile consumatorului. În plus, să cunoască foarte bine speţa şi particularităţile cazului atunci când propun o soluţie, cu atât mai mult cu cât unul dintre principiile concilierii este particularitatea cazurilor şi a soluţiilor propuse în urma negocierilor”, a declarat Alina Radu, conciliator CSALB.