Directorul Blue Air, către senatori: „Dacă dispărem, piața lăsată liberă nu va fi ocupată de Tarom”

Publicat: 23 10. 2020, 12:01
Aeronavă a companiei aeriene low-cost Blue Air (FOTO: Facebook.com/Blue Air)

Directorul general al companiei Blue Air, Oana Petrescu, a precizat, într-o scrisoare adresată senatorilor, că în cazul în care compania pe care o conduce va dipărea de pe piață, locul lăsat liber va fi ocupat de  concurență, și nu de Tarom! Reacția vine după ce Senatul a adoptat mai multe amendamente prin care se elimină garantarea de către Guvern a unor împrumuturi de 300 de milioane de lei pentru compania Blue Air.

„În măsura în care Blue Air ar dispărea (aşa cum reiese din intenţiile exprimate cu ocazia şedinţei de ieri), piaţa lăsată liberă de Blue Air nu va fi ocupată de TAROM SA, ea însăşi în dificultate, ci de principalul nostru competitor. Pentru referinţă, această companie în ultimele luni a preluat deja, fără nici un cost, multe din rutele dezvoltate cu investiţii masive în ultimii ani de către Blue Air şi a ajuns să deservească, în septembrie 2020, peste 60% din piaţa de transport aerian din România”, a subliniat Oana Petrescu, în scrisoarea adresată senatorilor, potrivit Agerpres.

„Pasagerii români vor continua să călătorească, dar nu vor mai plăti taxe şi impozite în România”

Aceasta mai spune că pasagerii români nu vor mai plăti taxe și impozite în România!

„Pasagerii români vor continua să călătorească, dar nu vor mai plăti taxe şi impozite în România. Aeronavele cu care aceştia vor călători vor continua să polueze, dar România nu va beneficia de contribuţii la fondul de mediu. Competitorii noştri poate vor angaja câţiva dintre piloţii, însoţitorii de bord, inginerii şi tehnicienii noştri, dar aceştia nu vor plăti decât parţial taxe în România şi nu vor contribui la continuarea tradiţiei aviatice româneşti.

„Competitorii noştri nu vor plăti contribuţii la autorităţile aviatice române”

Competitorii noştri nu vor plăti contribuţii la autorităţile aviatice române, nu vor angaja companii româneşti şi nu vor lua în niciun fel în considerare interesul românesc, atunci când vor lua decizii comerciale. Aeroporturile româneşti vor fi dependente de un operator aproape monopolist, care va extrage profituri masive, profituri care nu se vor întoarce în niciun fel în România”, se mai arată în scrisoarea celor de la Blue Air. .