Prima pagină » Economie » „E-comerţul”, platformă de export a produselor „Fabricate în România.” Ministrul Economiei a dezvăluit care este ȚINTA exporturilor din 2024

„E-comerţul”, platformă de export a produselor „Fabricate în România.” Ministrul Economiei a dezvăluit care este ȚINTA exporturilor din 2024

Ştefan Radu Oprea, ministrul Economiei, consideră că E-comerţul este o soluţie foarte comodă pentru IMM-urile româneşti şi poate fi o platformă de export a produselor „Fabricate în România.”

Oficialul anunţă că marţi va avea o discuţie cu reprezentanţii marilor reţele de magazine, precizând că își dorește ca la nivelul Guvernului Marcel Ciolacu să încurajeze exportul de produse româneşti, prin intermediul acestor reţele. Ministrul a prezentat imagini cu pepeni produşi la Însurăţei – Brăila care sunt exportaţi în Polonia.

”100 miliarde euro. Aceasta este ţinta exporturilor României de anul acesta. În 2023, am atins valoarea de 93 miliarde de Euro. Industria auto a fost principalul exportator, de aceea am susţinut poziţia ACAROM ( Asociaţia constructorilor de automobile din România) la Budapesta la reuniunea miniştrilor economiei din UE.

De regulă, mă întâlnesc cu reprezentanţii industriei înainte de reuniunile interministeriale pentru a defini poziţia de ţară, dar şi după aceea pentru a-i informa despre discuţiile avute şi poziţionarea celorlalte state membre”, scrie ministrul Economiei într-o postare pe Facebook.

„Sunt antreprenori care au debutat prin Start Up Nation şi care exportă prin intermediul platformelor digitale”

Ştefan Radu Oprea precizează că, prin dialog şi susţinere a intereselor industriei româneşti putem creşte valoarea exporturilor, dar şi prin deschiderea de pieţe noi, iar acest lucru l-a reuşit împreună cu Florin Barbu ministrul agriculturii, cu ANSVSA.

”Am deschis anul acesta pieţe noi pentru carnea de pasăre sau cerealele din România, de la ţări din zona Golfului până în Vietnam. Iar pentru cei care uită ca marea este făcută din picături le spun că sunt antreprenori care au debutat prin Start Up Nation şi care exportă prin intermediul platformelor digitale. E-comerţul este o soluţie foarte comodă pentru IMM-urile româneşti şi poate fi o platformă de export a produselor „Fabricate în România”, spune ministrul Economiei.

Ministrul a postat imagini cu pepeni produşi la Însurăţei – Brăila care sunt exportaţi în Polonia.

”Dacă avem un dialog bun cu mediul de afaceri, ţintele propuse pot fi atinse pentru că sunt win-win-win. Câştigă toţi cei implicaţi în proces: producătorii, reţelele de magazine şi cetăţenii”, mai afirmă Ştefan Radu Oprea.

 

Sursa foto – Caracter ilustrativ: Envato

 

CITIȚI ȘI:

PREȚURI plafonate pentru toate alimentele româneşti. PSD: Adaosul comercial nu va putea depăşi 20%

Guvernul vrea să limiteze prețurile produselor românești. Cum ar urma să se implementeze acest lucru

A terminat Facultatea de Jurnalism. Iubește să afle despre oameni și despre poveștile lor, dar și să prezinte la cald informații interesante care să-i ajute pe cei dornici  de a fi la curent cu ... vezi toate articolele

Citește și