Hidroelectrica a anunțat că timp de două săptămâni nu va mai emite facturi și nici nu va mai semna contracte noi de furnizare a energiei electrice cu cei care doresc să îi devină clienți.
Compania susține că a luat această măsură pentru a putea lucra la îmbunătățirea sistemelor informatice.
O informare în acest sens a fost deja transmisă de către companie clienților săi.
„Vă informăm că în perioada următoare SPEEH Hidroelectrica va desfășura ample operațiuni de implementare a unor noi softuri și de migrare a bazelor de date, care vor întrerupe temporar procesul de facturare, înregistrarea solicitărilor și reclamațiilor, precum și răspunsurile la cererile care se află în curs de procesare. Intervalul de derulare a acestor procese va fi 27.10.2022 – 10.11.2022.
În perioada indicată, activitatea de relaționare cu publicul a SPEEH Hidroelectrica SA se va desfășura în continuare conform programului afișat pe site-ul companiei. Dosarele depuse în această perioadă pentru contractarea serviciului de furnizare a energiei electrice vor fi procesate ulterior finalizării operațiunilor menționate.
Vă asigurăm că se depun toate eforturile necesare pentru reluarea serviciilor în cele mai bune condiții pentru dumneavoastră.
Vă mulțumim pentru înțelegere!”, este mesajul transmis de către Hidroelectrica.
Compania Hidroelectrica, controlată de stat, este cel mai mare producător de energie electrică din România, dar și cel mai ieftin. Compania are o ofertă de 25 de bani/kWh pentru consumatorii casnici, preț valabil pentru un an de contract.
De aceea, în ultima perioadă, compania a primit foarte multe cereri de contractare, în special de la consumatorii casnici.
Hidroelectrica are potențialul de a ajunge la 500.000 de clienți casnici până la finalul acestui an, dat fiind faptul că primește zilnic 5.000 de noi cereri.
Este posibil ca, la finalul anului, pe partea de volume furnizate, Hidroelectrica să depășească doi dintre furnizorii mari, E.On și CEZ Vânzare.
Însă compania nu are furnizarea ca activitate de bază, ci producția și vânzarea energiei pe piețe, neavând, astfel, resursele necesare pentru a gestiona atât de mulți clienți.
De aceea, procesul de contractare a mers destul de greu la început, iar cel de facturare merge destul de greu și acum – sunt relatări ale clienților care vorbesc despre întârzieri de cinci luni la emiterea facturilor.