Litoralul se confruntă cu cea mai mare CRIZĂ de angajați din ultimii 5 ani. Majoritatea chelnerilor experimentați pleacă să lucreze în străinătate
This browser does not support the video element.
Turiștii care își programează vacanțele pe litoralul românesc se vor înfrunta cu multe impedimente. Servicii mai scumpe și mai de slabă calitate în raport cu alte țări, dar și comenzi întârziate.
Din cauza personalului redus în baruri, cafenele, hoteluri și restaurante, clienții vor avea de așteptat. Angajații nu doar că vor fi puțini la număr, dar vor fi și neexperimentați. Acest fenomen se datorează emigrării în masă a tinerilor profesioniști în serviciile HoReCa.
Litoralul se confruntă cu o criză de angajați
Majoritatea tinerilor preferă să lucreze sezonier pe plajele din Italia, Spania și Grecia, având parte de salarii mai atractive. Hotelurile și restaurantele din România se confruntă cu cea mai gravă criză de personal din ultimii cinci ani. Numai litoralul are nevoie de noi 5.000 de angajați.
Potrivit PRO TV, patronatele au încercat să angajeze 1.000 la un târg de joburi. Patronatele sunt dispuse să instruiască rapid noii angajați, dar nu reușesc să-i țină prea mult. Un patron se plânge că vin la practică și după ce termină școlarizarea, pleacă în străinătate. Salariile lunare pornesc de la 3.000 lei, adică 603 euro. Acestea includ bacșișurile, cazarea și masa oferite de angajator. Suma adunată este mai mică la final.
Ospătarii experimentați refuză oferte de la hoteluri de lux din Mamaia, preferând să lucreze pe 1.500 euro în Spania, cum este cazul lui Alex care a fost intervievat de PRO TV. Un alt ospătar pe nume Dragoș care lucrează în Italia câștigă între 1650 și 2.000 euro. Unii pot câștiga și peste 4.000 euro. Calitatea serviciilor de pe litoral ar putea scădea din cauza numărului scăzut de angajați și se așteată la un număr crescut de turiști din 22 iunie, când elevii vor intra în vacanță. Sezonul estival a început de la 1 mai 2024.