Numărul clienților și al comenzilor de pe eMag, în creștere semnificativă. La cât a ajuns cifra de afaceri a retailerului online
Grupul eMAG și-a triplat numărul de comenzi la nivel regional, după finalizarea planului de investiții pe trei ani, au anunțat, luni, oficialii unuia dintre cei mai importanți retaileri online din Europa de Sud-Est, cu operațiuni în România, Bulgaria, Ungaria și Grecia.
Numărul comenzilor plasate online pe eMAG a ajuns la 41 de milione, în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2024, a anunțat luni conducerea Grupul eMAG, într-o conferință de presă în care a detaliat bilanțul la finalul planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021.
Principalele cifre
La capătul celor trei ani marcați de investiții în logistică de ecommerce, tehnologie și antreprenoriat, Grupul eMAG și-a consolidat prezența în Europa de Sud-Est, în România, Bulgaria, Ungaria și Grecia, prin servicii care simplifică viețile oamenilor, deschizând verticale noi de business și extinzând gama de produse, a anunțat compania, punctând că, datorită acestor investiții, în anul fiscal încheiat în luna martie, clienții au efectuat de 2,6 ori mai multe față de acum patru ani, înaintea demarării planului de investiții de 3,2 miliarde de lei.
- Cifra de afaceri a Grupului eMAG in 2023 a fost 10,2 miliarde de lei, cu 11% mai mare decât în anul precedent (9,15 miliarde de lei), în acord cu prognozele companiei. În anul fiscal 2020, aceasta este de 5,8 miliarde de lei, deci a crescut de 1,7 ori.
- eMAG România a înregistrat in 2023 o cifră de afaceri 5,979 miliarde lei, în creștere cu 11% față de anul precedent
- Peste 4,5 milioane de clienți au plasat comenzi pe eMAG, în creștere cu 5% față de anul fiscal anterior
- Numărul comenzilor pe platformele din Grupul eMAG a ajuns la 56,6 milioane în 2024, față de 21,5 milioane în anul fiscal care a coincis cu primul an al pandemiei de COVID-19.
- Pe platforma eMAG, numărul comenzilor, din cele 3 țări, a fost de 41 de milioane în anu fiscal încheiat la 31 martie 2024, față de 18, în anul fiscal încheiat în martie 2019
- Pe primul loc al categoriilor de produse cumpărate în ultimul an se numără grădinăritul, suplimentele alimentare și produse de cosmetică și igienă.
- Au fost lansate în regiune serviciile create în România, respectiv Genius, Super Preț, Easy Buyback, easybox
- Numărul antreprenorilor români care exportă în regiune prin eMAG Marketplace a ajuns la peste 12.000
- Pentru următorul an, investițiile planificate se ridică la încă aproximativ 900 de milioane de lei, iar creșterea cifrei de afaceri a eMAG România și a Grupului eMAG sunt prognozate să crească, în anul fiscal următor, cu 11 – 15%
„Metode de plată flexibilă”
Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,824 miliarde de lei, în creștere cu 8,3% fata de 2022, au anunțat luni oficialii companiei.
„Investițiile din ultimii trei ani reprezintă fundația care ne permite azi să oferim clienților aproape orice au nevoie, de la produse pentru rutina zilnică la mâncare sau îmbrăcăminte, prin servicii care îi ajută să economisească timp și bani. Rețeaua easybox în continuă expansiune ne permite să accelerăm în toată regiunea Europei de Sud-Est servicii cu valoare adăugată precum Genius, care le aduce clienților economii din livrarea gratuită și din ofertele exclusive. Tehnologia pe care am dezvoltat-o ne permite să le oferim metode de plată flexibilă in check-out din MyWallet, astfel încât pot cumpăra produsele dorite atunci când au nevoie de ele, la prețuri bune”, a spus Tudor Manea, Group CEO eMAG.
Potrivit executivului, în următoarea etapă a evoluției Grupului eMAG, prioritatea este să continue să ofere o experiență impecabilă clienților.
„Tehnologia dezvoltată de eMAG și inteligența artificială vor juca un rol cheie, întrucât ne vor permite să facem cât mai ușoară experiența de cumpărare și să menținem prețurile cât mai mici la clienți, crescând productivitatea și eficiența. Prin tot ceea ce oferă azi, comerțul online este mai relevant ca niciodată, oferind acces rapid și sigur la produse și servicii diverse, adaptate nevoilor și preferințelor clienților, astfel că își va continua creșterea accelerată și în următoarea perioadă”, a spus Tudor Manea.
Potrivit oficialilor, în acest an fiscal, Grupul eMAG are în vedere investiții de aproximativ 900 milioane de lei în extinderea companiilor din Grup în regiune, în diversificarea serviciilor de plată flexibilă, în AI și tehnologie pentru a personaliza experiența clienților și a sellerilor, precum și în infrastructură logistică și extinderea gamei pentru companiile din Grup.
Serviciile eMAG create în România, lansate în întreaga regiune
eMAG a lansat recent Genius în Bulgaria și Ungaria, la aproape patru ani de la lansarea din România pentru a le oferi tuturor clienților din Europa Centrală și de Est o soluție prin care pot economisi timp și bani cu ajutorul ofertelor exclusive și a livrării gratuite. În mai puțin de două luni, Genius a atras 100.000 de utilizatori în Bulgaria, iar în Ungaria 50.000, în mai puțin de o lună. Lansarea internațională vine la scurt timp după exinderea în 300 de noi localități în România, făcând astfel avantajele comerțului online accesibile unui număr mare de oameni. În România, serviciul este disponibil în patru aplicații de shopping: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, iar în Bulgaria și Ungaria în două aplicații: eMAG și Fashion Days.
Extinderea Genius în cele două țări vine după o perioadă în care clienții cumpără din categorii tot mai diverse, de la suplimente alimentare, produse dermato-cosmetice, fashion sau băuturi, pentru care eMAG a lansat o suită de formate de tip shop-in-shop care ajuta clienții să exploreze mai ușor gama disponibilă. Procentul clienților care cumpără din mai mult de șapte categorii a crescut de la 11% la 20% în ultimii patru ani.
Cu ajutorul etichetei Super Preț, clienții din România pot să identifice prețuri bune pentru peste 500.000 de produse. De curând, eticheta Super Preț, care în România reprezintă 34% din vânzările realizate pe eMAG.ro, a fost introdusă și în Bulgaria și Ungaria.
Prin programul Easy Buy Back, dezvoltat de eMAG împreună cu Flip, clienții pot achiziționa online telefoane noi de pe eMAG, obținând la schimb bani pentru dispozitivele vechi prin intermediul Flip. Programul este disponibil din această lună în toate cele trei țări: România, Ungaria, Bulgaria.
O rețea de puncte de livrare de proximitate în plină expansiune
Lansarea Genius pentru clienții eMAG din Bulgaria și Ungaria se bazează pe extinderea accelerată a punctelor de livrare de proximitate, dezvoltată de compania de curierat Sameday. Astfel 8.500 de puncte de livrare în proximitate vor fi disponibile până la finalul acestui an în România, Ungaria și Bulgaria, față de cele 5.000 la începutul anului 2024.
Extinderea serviciilor financiare flexibile din Wallet reprezintă o altă zonă în care investițiile eMAG se vor concentra în anul următor. Astăzi, în Romania, sunt peste 2 milioane de clienți eligibili care folosesc cel puțin o metodă de plată în rate: dupa 30 de zile, în 4 rate, în 12 rate prin HeyBlu. Din luna aprilie a acestui an, serviciul de finanțare în 12 rate din a devenit disponibil pentru cumpărături de până la 10.000 de lei pentru aproape orice categorie de produse de pe platforma eMAG, inclusiv pentru produsele vândute de sellerii din Marketplace.
În ultimii trei ani, numărul sellerilor activi pe platformă s-a dublat, ajungând la 56.000. De asemenea numărul comercianților români care exportă prin eMAG Marketplace in Ungaria și Bulgaria s-a dublat la peste 12.000 în ultimul an, iar volumul ofertelor pe care le pun la dispoziție pe platforma eMAG se ridică la 22,3 milioane, mai mult decât dublu față de anul precedent.