Prima pagină » educatie » Cum își propune Ministerul Educației să reducă abandonul școlar. Noi consultări pentru un ghid prin care școlile pot obține 300.000 de euro

Cum își propune Ministerul Educației să reducă abandonul școlar. Noi consultări pentru un ghid prin care școlile pot obține 300.000 de euro

Cum își propune Ministerul Educației să reducă abandonul școlar. Noi consultări pentru un ghid prin care școlile pot obține 300.000 de euro
Ligia Deca, ministrul Educației

Ministrul Educației, Ligia Deca își propune să reducă abandonul școlar și anunță lansarea în consultare a unui ghid prin care școlile pot obține 300.000 de euro.

„În 2020, România a avut una dintre cele mai mari rate de părăsire timpurie a școlii din Uniunea Europeană. O parte dintre elevi, mai ales din mediul rural și urban marginalizat, abandonează școala încă din timpul gimnaziului.

Pentru a preveni și a reduce acest fenomen, am lansat în consultare Ghidul Solicitantului pentru Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS). Suntem la runda a II-a programului, ghidul a fost îmbunătățit în urma feedbackului primit de la beneficiarii rundei I, dar suntem în continuare deschiși la recomandări.

Acest program oferă unităților de învățământ oportunitatea să acceseze până la 300.000 de euro și să ofere elevilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a participa la ore și pentru a-și dezvolta competențele corespunzătoare vârstei.

Vă invit să trimiteți observațiile și recomandările referitoare la ghidul solicitantului, în perioada 22 – 28 martie 2023”, se arată într-o postare pe Facebook a ministrului Educației.

Prim-ministrul Nicolae Ciucă a avut luna trecută o întâlnire, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), în cadrul căreia principalul punct de discuţie a vizat măsurile necesare pentru prevenirea şi combaterea abandonului şcolar.

Premierul a subliniat că noile legi ale Educaţiei, parte a Proiectului România Educată, alături de investiţiile demarate deja pentru modernizarea şi dotarea şcolilor şi de finanţarea mecanismelor care să stimuleze atât performanţa elevilor, cât şi prezenţa lor, trebuie susţinute prin implicarea tuturor ministerelor şi autorităţilor locale”, se arată în comunicat.

Gabriela Firea, ministrul Familiei, a precizat că abandonul școlar reprezintă o problemă a întregii societăți românești.

„Copiii care renunță acum la școală sunt adulții de mâine care nu vor putea să-și atingă adevărata capacitate. Sărăcia sau problemele din familie sunt, de cele mai multe ori, motivele care distrug azi viitorul unui copil”, a spunea Ministrul Familiei într-o postare la începutul anului 2023 pe Facebook Gabriela Fierea.

Potrivit statisticilor din 2022, în țara noastră, unu din patru copii din mediul rural renunță la școală înainte de a ajunge în clasa a VIII-a, lipsa resurselor materiale și rezultatele școlare foarte slabe fiind printre principalele cauze ale abandonului. În fiecare an, peste 45.000 de copiii români abandonează școala, iar 44,3% dintre copiii din mediul rural se află în pragul sărăciei și a excluziunii sociale.

Statele membre ale UE și-au stabilit ca obiectiv reducerea ratei abandonului școlar prematur la sub 9% la nivelul UE până în 2030.

Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, Alexandru Toșa a debutat în presă în 2020. Începând din mai 2021 face parte din echipa ... vezi toate articolele