Prima pagină » Educație » 65.000 de elevi ar putea rămâne cu mediile neîncheiate! Școala online fără echipamentele necesare, principalul factor

65.000 de elevi ar putea rămâne cu mediile neîncheiate! Școala online fără echipamentele necesare, principalul factor

65.000 de elevi ar putea rămâne cu mediile neîncheiate! Școala online fără echipamentele necesare, principalul factor

Mii de elevi din întreaga țară ar putea rămâne cu mediile neîncheiate pe semestrul 1 din acest an școlar din cauza faptului că nu au putut participa la ore în format online, sistem adoptat în contextul pandemiei de coronavirus.

S-a ajuns la această situație dramatică și din cauza faptului că unii elevi nu au vrut să participe la orele online, dar și din cauza situațiilor medicale.

Ministerul Educației propune o serie de măsuri pentru ca acești copii să recupereze materia: organizarea de activități remediale în semestrul al doilea, activități pentru care se caută surse de finanțare astfel încât profesorii să fie plătiți.

Anul pandemiei COVID-19 a fost unul în numărul elevilor care rămân cu mediile neîncheiate a crescut de peste 4 ori – dacă în anii trecuți numărul acestora era înb jur de 15.000, în 2021 numărul lor a crescut la 65.000.

Măsurile de recuperare a materiei sugerate de Ministerul Educației

  • desfăşurarea de activităţi remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanţare pentru plata cadrelor didactice,
  • prelungirea perioadei de încheiere a situaţiilor şcolare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea,
  • posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline.

De cealaltă parte, profesorii susțin că nu sunt bătaia de joc a politicienilor după ce ministrul Educației a susținut că materia pierdută ar trebui recuperată de către elevi prin organizarea de cursuri și în zilele de sâmbătă.

De asemenea, ar putea fi organizate și școli de vară pentru elevii care vor să recupereze materia pierdută.

Ministrul Educației anunță: „Guvernul dorește deschiderea școlii în format fizic pe 8 februarie”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, marți, că Executivul dorește redeschiderea școlii în format fizic pe 8 februarie, însă  decizia finală va fi comunicată „până la finalul lunii ianuarie, cu o săptămână înaintea începerii cursurilor”, pe baza evoluției pandemiei COVID-19.

„Un lucru este sigur. Cele trei săptămâni rămase din semestrul I se vor derula online. Semestrul I va fi încheiat online La 8 februarie, se restrânge dreptul ministrului educației de a introduce în sistemul online școala românească. Este o dovadă că Guvernul dorește deschiderea școlii în format fizic în data de 8 februarie, dată planificată pentru începutul celui de-al doilea semestru Sigur, acest lucru se va putea face în funcție de evoluția epidemiologică După vacanța de iarnă vom avea 14 zile pentru a vedea care sunt efectele la nivelul ratei de infectare. De aceea am spus că în ultima decadă din ianuarie vom avea o decizie referitoare la cum se deschide școala în semestrul II Totul va fi decis, responsabil, de către decidenții din Sănătate și Educație pe baza evoluției pe care o vom vedea în cea de-a doua jumătate a lunii ianuarie”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.

 

Citește și