BOR o atacă pe Monica Anisie! Ora de Religie, motivul revoltei Patriarhului Daniel
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, a reacționat pe marginea lipsei evaluării elevilor la ora de Religie. Într-o scrisoare adresată ministrului Educației, Monica Anisie, PF Daniel arată alternativa la nota la Religie reprezintă „un afront” adus statutului acesteia ca disciplină şcolară.
„Reafirmăm importanţa prezenţei disciplinei şcolare Religie în trunchiul comun, în planurile-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Religia constituie parte integrantă şi definitorie a culturii europene. Fără cunoştinţele referitoare la aceasta nu putem înţelege istoria şi cultura acestui continent. De aceea, în aproape toate ţările europene, Religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public”, insistă Patriarhul Daniel în scrisoarea adresată Monicăi Anisie și publicată de basilica.ro.
Înalt Preasfințitul subliniază că „lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară”. De altfel, „evaluarea face parte din specificul oricărei materii şcolare; aşadar, este necesară şi la ora de Religie”, mai arată Daniel.
PF Daniel: „Nota funcţionează ca un stimulent al învăţării”
În opinia Prea Fericitului, „nota funcţionează ca un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv („învăţ ca să iau o notă mare”), cât şi negativ („dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori ca un barometru al strădaniei”. „Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat”, mai crede liderul Bisericii Ortodoxe Române.
Scrisoarea Patriarhului BOR survine realizării de către grupul de lucru al Ministerului Educaţiei a patru variante de plan-cadru pentru învăţământul gimnazial. Varianta 1 propune ca evaluarea la disciplinele şcolare Educaţie artistică (plastică/muzicală), Religie, Educaţie fizică şi sport să se realizeze în mod diferit de celelalte discipline din trunchiul comun, prin calificative, deoarece aceste materii s-ar baza „pe predispoziţii native, aptitudini, înclinaţii, având un caracter vocaţional explicit”.