Casandra din Constanța a luat 9.75 la Evaluarea Națională și, curios, a fost nemulțumită. Ce notă a obținut după contestație
Casandra, o elevă din Constanța, a luat media 9.75 la Evaluarea Națională. Încrezătoare în ea, fata a făcut contestație, iar ce s-a întâmplat după recorectare a uimit pe toată lumea.
Eleva Liceului Teoretic „Ovidius”, Casandra Cristina Popovici, a luat notă maximă la matematică, dar a contestat rezultatul de 9,75 de la limba și literatura română. În urma recorectării, eleva a primit nota 10.
Cum la matematică avea tot nota 10, ea s-a alăturat celor șase elevi din județ care au reușit să atingă performanța mediei 10 la Evaluarea Națională 2022: Mihai Erkan Cosmeanu (Școala gimnazială „Mircea Eliade” Cernavodă), Ștefan Patrichi și Lisa Stamule (Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”), Mădălina Becleanu (Liceul Teoretic „Ovidius”), Sabina Bonciu (Școala gimnazială nr. 37) și Tania Alexandra Manțu (Școala gimnazială nr. 30 „Gheorghe Țițeica), scrie presa locală.
Unui elev din Bihor i-a crescut nota de la 2,80 la 8,70, după contestații
Cea mai mare diferenţă de notă rezultată în urma contestaţiilor la Evaluarea Naţională este de 5,9 puncte, în cazul unui elev din Bihor, căruia i-a crescut nota de la 2,80 la 8,70. Un caz asemănător s-a înregistrat și în Prahova, unde un elev a primit o notă aproape dublă față de cea afișată inițial, la proba de Limba și literatura română.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că 17 lucrări au avut note modificate cu o diferenţă de peste două puncte la Evaluarea Națională, după rezolvarea contestațiilor. Potrivit acestuia, în cazul elvului din Bihor a fost vorba de o eroare materială, fiind o greşeală de transcriere a notei de pe borderou.
„Am avut 17 lucrări (…) care au avut note modificate cu diferenţă mai mare de două puncte. Este vorba de 16 lucrări la limba română şi o lucrare la matematică. Judeţele în care s-au înregistrat aceste diferenţe flagrante, îndrăznesc să spun, au fost următoarele: Constanţa, Dâmboviţa şi Bacău, câte trei note schimbate la o diferenţă mai mare de două puncte, Buzău – două note schimbate, apoi avem Cluj, Călăraşi, Covasna, Gorj, Suceava, Vâlcea cu câte o singură notă schimbată la diferenţă mai mare de două puncte. Sunt şi situaţii de genul celor ale elevului din Bihor cu diferenţă de 5,9 puncte. Aceasta a fost cea mai mare diferenţă – de la 2,80 la 8,70. Greşeala a fost la nivelul transcrierii notei”, a afirmat Cîmpeanu.
El a spus că acesta reprezintă încă un motiv pentru evaluarea digitalizată, în acest mod profesorii vor completa direct în fişierul informatic notele acordate.
Aceslași lucru s-a întamplat si în județul Prahova, unde unui elev din satul Măneciu Pământeni, comuna Măneciu, care a contestat nota primită inițial la Limba română, 5.50, a fost notat cu 9.25 după recorectarea lucrării.
Astfel, media finală a elevului a crescut acum, odată cu afișarea rezultatelor finale, la de la 7.42 până la 9.30.
„Am avut şi o diferenţă de 3,75 puncte în judeţul Prahova. A fost corectată în Buzău acea lucrare, tot la Limba şi Literatura Română. Aceste lucruri au putut să fie corectate, dar pentru a nu mai apărea astfel de situaţii este nevoie de generalizarea evaluării digitalizate. (…) Sigur că în momentul în care te pui în postura elevului care ştie că a făcut de 8,70 şi îşi vede rezultatul de 2,80 este dramatic. De aceea suntem datori să facem tot posibilul să facem tot ce este posibil să evităm astfel de situaţii”, a adăugat ministrul.
Aproape 22.000 de elevi au contestat notele
Întrebat ce riscă profesorii sau secretarii care au transcris nota greşit, ministrul a spus că cel puţin la fel de grav sunt erorile în evaluare.
„Mai grave mi se par acele erori în evaluare sau cel puţin la fel de grave. Şi mai grave sunt erorile în evaluare atunci când vorbim despre subiecte tip grilă. Acolo este inadmisibilă orice diferenţă. Cei care au demonstrat anul trecut ca au greşit în acest fel nu au mai făcut parte din lista evaluatorilor din acest an. Până la sancţiuni trebuie să formăm profesorii evaluatori şi mă bucur să constat că există o dorinţă foarte mare din partea cadrelor didactice pentru a se înscrie la cursurile pentru formare evaluatori”, a adăugat ministrul.
Anul acesta a fost un număr mare de contestații, de aproape 22.000, cel mai mare din ultimii patru ani. După examinarea lucrărilor, ponderea elevilor cu medii de peste 5 a crescut la 82,4%, a anunțat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu.
A crescut, de asemenea, și numărul mediilor de 10. După rezolvarea contestațiilor, alții 16 copii au primit această medie generală.