Elevii încep școala luni. Ministrul Educaţiei explică noul sistem de notare: „Dacă ai 3 ore de matematică, va trebui să ai minimum 6 note într-un an”

Publicat: 02 09. 2022, 11:33
Actualizat: 02 09. 2022, 11:34

Elevii încep școala luni, iar anul acesta vine cu schimbări în ceea ce privește sistemul de notare. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a explicat ce se va modifica, începând cu data de 5 septembrie. „Dacă ai 3 ore de matematică, va trebui să ai minimum 6 note într-un an”, a spus el.

„Acum avem module de învățare. Eu sunt convins că fiecare profesor responsabil – și sunt foarte mulți profesori responsabili și devotați – știu foarte bine să își facă evaluarea la propria disciplină, ritmic și oricum, la finalul fiecărui modul. Ce se solicită prin regulamentul de organizare și funcționare este o verificare sumativă la finalul anului școlar.

Până atunci, există, prin dezbaterea cu partenerii de dialog social – elevi, părinți, profesori -, obligativitatea de a avea un număr minim de note, „n” + 3, unde „n” este numărul de ore alocat săptămânal. Dacă ai 3 ore de matematică, va trebui să ai minimum 6 note pe parcursul anului. Asta presupune o evaluare ritmică.

Dacă ai 5 module de învățare, a se citi 5 perioade de cursuri, orice profesor va ști să-și repartizeze această evaluare în așa fel încât să se facă în mod natural”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Portofoliul educațional va fi „un instrument puternic de reglaj a curiculumului”

Ministrul Educației a mai adăugat că obligația evaluării sumative la finalul anului va fi valabilă inclusiv pentru anii de sfârșit de ciclu, adică pentru elevii care dau Evaluarea Națională și Bacalaureatul. Când erau tezele, aveau două evaluări sumative, acum vor avea doar una, a precizat sursa citată.

El a explicat că în momentul în care vor fi adoptate noile legi ale educației, toate aceste evaluări vor face parte din portofoliul educațional al elevului, în care vor fi înscrise absolut toate elementele ce țin de „identitatea lui educațională”. Acest portofoliu educațional va fi „un instrument puternic de reglaj a curiculumului, de abordare a acțiunilor remediale, în cazul elevilor care rămân în urmă, este cu totul altă abordare”, a menționat ministrul, la DIGI24.