Prima pagină » Educație » Evaluare națională 2021. Ce spune ministrul Educației despre cazul elevului din Galați notat cu 3 la Matematică și care, după contestație, a luat 8,25

Evaluare națională 2021. Ce spune ministrul Educației despre cazul elevului din Galați notat cu 3 la Matematică și care, după contestație, a luat 8,25

Evaluare națională 2021. Ce spune ministrul Educației despre cazul elevului din Galați notat cu 3 la Matematică și care, după contestație, a luat 8,25

Un elev din Galați a fost notat cu 3 la Matematică, iar după contestație a avut parte de un salt uluitor: nota 8,25! Din toate cele 18.000 de lucrări evaluate greșit în faza inițială a corectării lor, aceasta este cea mai mare diferență de notă văzută la Evaluarea națională.

S-a întâmplat la Școala Gimnazială Nr. 28 din Galați. Elevul respectiv a avut nota 8,90 la Limba română și 8,25 la Matematică (după recorectare), rezultând o medie finală de 8,57.

Ce spune Metodologia de desfășurare a Evaluării naționale

Potrivit Metodologiei de desfășurare a Evaluării naționale, în situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct (în plus sau în minus) între nota de la prima evaluare și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o nouă comisie de contestații. Aceasta va fi formată din doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații.

Ministerul Educației a informat printr-un comunicat că au fost înregistrate 20.268 de contestații după afișarea rezultatelor la Evaluarea Națională:

  • Limba și literatura română – 11.302 contestații (9,15% din totalul lucrărilor notate)
  • Matematică – 8.803 contestații (7,14% din totalul lucrărilor notate)
  • Limba și literatura maternă – 163 de contestații (2,05% din totalul lucrărilor notate)

Față de 2020, când s-au înregistrat 15.275, Ministerul Educației arată că numărul din acest an al contestațiilor a fost în creștere.

Cazul elevului de la „Ady Endre”. Ce notă a primit după contestație

Un alt caz bizar s-a petrecut în București, unde un elev a luat 5,40 la Limba și Litertatura Română. După contestație, el a fost notat 9,05. Elevul respectiv a învățat la Liceul Teoretic „Ady Endre”.

Comentând cele petrecute, ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat la Digi 24: „Îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari de evaluare nu vor mai corecta niciodată”. Mai mult, ministrul a arăat faptul că au existat cazuri în care profesorii formați special pentru a fi evaluatori la examene nu au fost folosiți de inspectoratele școlare. „E clar că este nevoie de o evaluare obiectivă, de o evaluare profesionistă. O evaluare online, prin care evaluatorul 1 nu are legătură cu evaluatorul numărul 2, în care sistemul automat evaluează întrebările grilă, iar evaluatorul are obligația să evolueze acele teste care sunt altfel decât grile. Al doilea motiv este o deficiență pe care o regăsim la nivelul inspectoratului, acolo unde au fost formați evaluatori pentru aceste examene naționale și nu au fost folosiți”, a mai spus ministrul Educației.

Pe de altă parte, aș vrea să vă spun că, din cele peste 20.000 de contestații la Evaluarea națională, au rămas cu note neschimbate mai puțin de 2.000. Mai exact este vorba de circa 1.800 de contestații. Peste 12.000 au fost evaluate cu notă în plus în favoarea elevului” – Sorin Cîmpeanu.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și