Prima pagină » Educație » EXCLUSIV. Cum se desfășoară orele online în România. Profa de română care ține lecțiile la distanță: „Ne-au surprins foarte plăcut. Elevii sunt încântați”

EXCLUSIV. Cum se desfășoară orele online în România. Profa de română care ține lecțiile la distanță: „Ne-au surprins foarte plăcut. Elevii sunt încântați”

EXCLUSIV. Cum se desfășoară orele online în România. Profa de română care ține lecțiile la distanță: „Ne-au surprins foarte plăcut. Elevii sunt încântați”

Pe fondul epidemiei de coronavirus, în România au fost suspendate cursurile. Însă, pentru a nu pierde materia, profesorilor și elevilor li s-a recomandat varianta de cursuri online. Maria Stan este unul dintre acei profesori cu har pe care mulți ni i-am fi dorit să îi avem pe vremea când eram elevi. Are 26 de ani și este profesoară de limba și literatura română la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București. E omul potrivit la locul potrivit și are în sânge pasiunea pentru literatură de la o vârstă fragedă.  

De câteva zile, Maria sau profa de română, așa cum poate să fie găsită pe blogul său, a început să le predea online elevilor cursurile de limbă și literatură română prin intermediul platformei Zoom, lucru care merge ca pe roate.

„Am fost anunțati că școlile se închid marți, miercuri s-au închis și joi am început orele. Am avut un scurt training legat de platformă. Și începând de joi am început orele care decurg foarte bine. Ne-au surprins foarte plăcut, prezența e foarte mare și elevii sunt foarte încântați. Mi-au spus că le place faptul că se lucrează eficient, ora este mai accesibilă și că pot întreba lucruri mai ușor”, spune Maria.

Interesul mai mare al elevilor

Profesoara a mai folosit la ore anterior și alte platforme online, așa că i-a fost destul de ușor să îi țină pe copii atenți.

„Am mai folosit spre exemplu înainte, la nivel de școală, Google Classroom. Noi facem câte două clase pe ciclu. Din 40 de elevi pe două clase intră măcar 30 la oră. Nefiind prezența obligatorie 100% am încercat să eficientizăm acest proces și facem câte două clase, iar orele sunt mai scurte, câte 40 de minute. E mai mare interesul decât ne-am fi așteptat. Platforma eficientizează foarte bine contactul și comunicarea cu ei, pentru că ne putem vedea, ne auzim, profesorul are posibilitatea de a le arăta elevilor pe ecran ceea ce lucrează el”, povestește Maria.

Cu puțin timp în urmă, Maria a terminat ora la clasa a XI-a, unde le-a predat elevilor ”Patul lui Procust”.

„Eu folosesc foarte mult Power Point-ul, PDF-uri. Spre exemplu, subliniez paragrafele importante cu galben, le discutăm și adăugăm comentarii pe baza lor. E foarte eficient modul acesta de a preda. Școala ne-a oferit posibilitatea de a merge la propriile clase dacă nu aveam acasă toate instrumentele. Ai nevoie doar de o conexiune decentă la internet și laptop. Copiii pot intra și de pe telefoane, iar însoțit de acest Zoom care susține ora propriu-zisă, folosesc și Google Classroom pentru a le da teme, pentru a face comentarii. Se îmbină foarte bine”, mai spuse profesoara.

În ceea ce privește recuperarea orele, profesoara spune că în prezent nu au primit nicio veste despre ceea ce se va întâmpla cu calendarul examenelor școlare.

„Nu știm dacă se vor recupera aceste ore sau dacă lecțiile online se consieră ore pentru că nu știu cât de unitari suntem la nivel de lecții online. Însă, am văzut un interes destul de mare în grupurile de profesori. Așteptăm vești de pe o zi pe alta”.

Însă, profesoara spune că există posibilitatea ca elevii din anii terminali să fie afectați de această schimbare.

„Sunt două posibilități: fie să decaleze un pic datele examenelor: Bacalaureat și Evaluarea Națională, fie se păstrează calendarul obișnuit, dar cu materie restrânsă. Spre exemplu, la clasa a XII-a dacă s-ar menține calendarul care e acum în vigoare nu ar mai intra autorii postbelici”, mai spune Maria Stan.

Soluții pentru școlile din mediul rural

Dacă pentru școlile și liceele de la oraș a fost găsită o soluție, mulți elevi din zonele rurale nu au parte de o conexiune la internet. Există zone în mediul rural unde copiii parcurg și câte 5 kilometri pe jos pentru a ajunge la școală, din lipsa mijloacelor de transport, iar internetul este cu atât mai mult inexistent.

„Sunt niște semne de întrebare în mediile în care copiii nu au acces la genul ăsta de platforme. Minsiterul ar trebui să găsească o soluție și pentru astfel de situații, pentru copiii și profesorii care nu își permit asta. Sper să vedem o mobilizare și din punctul ăsta de vedere”, mai spune profesoara.

Între timp, Ministerul Educației a făcut un parteneriat cu Televiziunea Română și începând de luni a început emisiunea Teleșcoala, difuzată pe TVR 2 și TVR 3, în care aproximativ 50 profesori de la licee din București susțin ore de română, matematică, biologie, istorie, geografie, logică și engleză pentru elevii claselor a VIII-a și a XII-a. Camelia Boștină, producător al emisiunii Teleșcoala de la TVR, a declarat la GÂNDUL LIVE că emisiunea realizată în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării se adresează în special elevilor care nu au acces la internet, mai ales ținând cont de faptul că o treime din copiii de la țară nu beneficiază de acest serviciu.

Este absolventă a Facultății de Litere-Limbi și Literaturi Străine din București. Are un masterat în domeniul jurnalismului și cel al comunicării obținut în urma studiilor urmate la FJSC și ... vezi toate articolele

Citește și