În ciuda problemelor, elevii au obținut note bune la simularea Evaluării Naţionale. Explicația ministrului Educaţiei
Elevii au obținut rezultate surprinzătoare la simularea Evaluării Naţionale. Ministrul Educaţiei susţine că acest lucru se datorează mobilizării copiilor. Acestea apar în condiţiile în care cursurile online nu au fost eficiente, afirmă Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educaţiei: Școala online nu este eficientă şi reprezintă un compromis
„Şcoala online nu a fost eficientă, profesorii nu au fost pregătiţi, sistemul nu a fost pregătit, multe lucruri lipsesc. A fost un compromis impus pentru încheierea anului şcolar şi pentru organizarea examenelor naţionale”, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.
Cîmpeanu: Nu au fost subiecte mai uşoare în comparaţie cu alţi ani
Sorin Cîmpeanu spune că nu au fost subiecte mai uşoare în comparaţie cu alţi ani, dar elevii au obținut note foarte bune la simulare.
„Singura explicaţie: crizele evidenţiază tot ce este mai rău în oameni, dar evidenţiază şi tot ce este mai bun. Au fost scoase în evidenţă calităţile elevilor. Doar două judeţe au avut rata de promovare sub 50 de procente, Timiş şi Vaslui. Nu a fost mai redus gradul de dificultate, cel puţin la matematică au fost acuze că subiectele au fost date cu răutate”, a explicat Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.
Rezultate surprinzătoare la simularea Evaluării Naţionale
Rezultate surprinzătoare au fost înregistrate anul acesta la simularea Evaluării Naţionale. Potrivit Ministerului Educaţiei, peste 65% dintre elevi au obţinut medii mai mari sau egale cu 5.
Vineri seara au fost comunicate rezultatele obţinute de elevii care au participat la probele scrise ale Evaluării Naţionale, în perioada 29 – 31 martie.
La Limba şi literatura română, 71,17% dintre elevi au luat note peste 5, iar 88 de elevi au obţinut nota 10.
La matematică ponderea elevilor cu note peste 5 este de 59,77%, iar 980 de elevi au obţinut nota 10.
La Limba şi literatura maternă, 79,49% dintre elevi au luat peste 5 şi 22 de elevi au obţinut nota 10.
Cele mai bune rezultate au fost obţinute în Bucureşti (82,1%) şi în judeţele Cluj (77,6%), Argeş (71,5%), Brăila (71,3%) şi Prahova (69,9%).
25 de elevi au obţinut media 10.
În total, 65,6% dintre elevi au obţinut medii mai mari sau egale cu 5, faţă de 53,1 în anul 2019, 47% în 2018 sau 44,05 % în 2016.
Evaluarea Națională 2021 va avea o sesiune specială, pentru elevii care în perioada examenelor au COVID
Ordinul privind organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale în 2021 urmează să elaborat şi publicat, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Ion.
Secretarul de stat, prezent la o dezbatere organizată cu ocazia lansării campaniei „Vaccinare şi testare pentru învăţare”, a declarat că acest examen va avea o sesiune specială, astfel încât să poată participa toți elevii, inclusiv cei care se vor afla în carantinare, relatează Agerpres.
„E aproape oficial, în sensul că, în următoarele zile, va apărea şi ordinul de ministru privind calendarul evaluării naţionale, pentru că este absolut obligatorie o sesiune specială după prima şi asta nu neapărat pentru copiii din localităţile în carantină, ci şi pentru copiii care, în perioada examenelor, sunt infectaţi cu Covid. Ne imaginăm că pentru un copil de nota 10 care nu se poate prezenta la examen şansele de reuşită pe traseul educaţional pe care şi l-a propus sunt aproape nule”, a afirmat Sorin Ion.