Ministerul Educației, noi precizări cu privire la situația școlilor din țară. 3.014 unităţi de învăţământ îşi desfăşoară cursurile exclusiv online, dintre care 382 au avut cazuri de COVID-19
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a informat luni, 26 octombrie, că un număr de 3.014 unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 4.894 – în Scenariul 2 (mixt). MEC monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.
3.014 unităţi de învăţământ îşi desfăşoară cursurile exclusiv online
În conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, luni, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:
* 9.748 de unităţi de învăţământ în figurează în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;
* 4.894 de unităţi de învăţământ figurează în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;
* 3.014 de unităţi de învăţământ figurează în Scenariul 3, care implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.
382 unități de învățământ au avut cazuri de COVID-19
,,Menţionăm că dintre cele 3.014 de unităţi aflate în această situaţie, 382 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 2.632 unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare”, precizează Ministerul Educației.
Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ, potrivit sursei citate.
MEC reaminteşte că, potrivit ordinului comun al ministrului Educaţiei şi Cercetării şi al ministrului Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.