Ministerul Educației, noi precizări cu privire la situația școlilor din țară. Câte unități de învățământ sunt în Scenariul 3
Pandemia Covid-19 a dat o grea lovitură învățământului românesc, unul și așa lovit de lipsa de viziune a factorilor decizionali. Miercuri, 7 octombrie, Ministerul Educației a venit cu noi precizări despre situația școlilor din țară.
În total, la nivel național, un număr de 355 de unităţi de învăţământ îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3, care presupune participarea tuturor elevilor la activităţi/ lecţii online. Marți, erau 344 de școli în această situație.
Situația la zi miercuri, 7 octombrie
Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare, miercuri se înregistra următoarea situaţie la nivel național:
- 12.459 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1 – presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;
- 4.842 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2 – presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu;
- 355 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3 – presupune participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.
MEC menţionează că în 173 de unităţi de învăţământ se învaţă online din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar în 182, ca urmare a ratei de incidenţă din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare. „Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ”, anunță MEC.