Prima pagină » Educație » Ministrul Educației, despre desființarea inspectoratelor școlare: Mă tem că nimeni nu ar mai putea repara ceva în sistemul de educație

Ministrul Educației, despre desființarea inspectoratelor școlare: Mă tem că nimeni nu ar mai putea repara ceva în sistemul de educație

Ministrul Educației, despre desființarea inspectoratelor școlare: Mă tem că nimeni nu ar mai putea repara ceva în sistemul de educație

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a susținut că inspectoratele școlare din România nu pot fi desființate „mâine” deoarece autoritățile locale nu sunt pregătite încă să preia conducerea școlilor.

Sorin Cîmpeanu a precizat că un obiectiv al instituției pe care o conduce este descentralizarea inligentă astfel încât sistemul educațional să devină mai funcțional, potrivit declarațiilor făcute în cadrul Forumului Bunei Guvernări Locale în Educație.

Ministrul Educației: „Nu cred că România este pregătită în momentul ăsta”

„Sigur că este un obiectiv acela al descentralizarii inteligente, care să facă sistemul de educație mai funcțional. Dar daca am desființa inspectoratele școlare mâine, mă tem că nimeni nu ar mai putea repara ceva în sistemul de educație. Eu nu cred că România este pregătită în momentul ăsta să predea conducerea școlii la nivelul autorității locale, fără inspectorat. Putem să le luăm din atribuții, toate atribuțiile, dar să știm cine preia acele atribuții și să ne asigurăm că facem mai bine și nu mai rău”, a declarat ministrul Educației.

La începutul anului trecut USR a propus desființarea Inspectoratelor Școlare iar rolul lor să fie preluat de către consiliile de administrație.

Ministrul Educației: Anul școlar se va încheia, iar examenele se vor ține. Profesorii din România s-au descurcat mai bine decât cei din alte țări

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că acest an școlar se va încheia, iar examenele școlare ar urma să fie susținute la datele la care au fost planificate.

Totodată, el a adăugat că este luată în discuție adaptarea tematicii examenelor în funcție de materia predată și cunoștințele asimilate.

„Între predarea online și ce se întâmplă la clase este o diferență. Sunt pierderi generate, care vor necesita un număr de ore remediale (de recuperare a materiei – n.red.). Aceste pierderi trebuie identificate, sunt diferențe în funcție de zonă, de școală și de elev”, a declarat Sorin Cîmpeanu pe 14 ianuarie.

 

Citește și