Potrivit celor mai recente raportări, sute de mii de elevi nu au avut acces la şcoala online. În acest caz, Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a anunțat că profesorii care vor participa la recuperarea materiei pierdute de elevi vor fi plătiţi suplimentar.
Sunt 7203 şcoli în România, care trebuie să fie chestionate prin intermediul sistemului informatic integrat. În momentul de faţă, raportările la nivelul zilei de vineri sunt următoarele: 237.000 de elevi, respectiv 286.000 de elevi nu au avut acces la mijloace informatice, respectiv internet”, a afirmat ministrul Educaţiei duminică, într-o intervenţie la Antena 3.
„Este esenţial să putem relua şcoala în format fizic pentru a evalua ce pierderi au înregistrat elevii, nu din perspectiva a ceea ce a predat profesorul, ci din perspectiva a ceea de a asimilat elevul. E nevoie de o identificare particularizată peste care să intervii cu acţiuni remediale. Am identificat sursele de finanţare a acţiunilor remediale”, a adăugat Cîmpeanu.
El a mai declarat că profesorii care vor participa la aceste acțiuni vor fi plătiți din fonduri europene și cu ajutorul programului Romania Secondary Education.
Un copil de clasa a IV-a, din Botoșani, explică într-o compunere cum i se pare lui școala online și cum se desfășoară orele.
Elevul de clasa IV-a, de la Școala Gimnazială nr 7 din Botoșani, a participat Gala Angelica Gherman, în ediția de anul acesta fiind organizat un concurs de compuneri pentru elevi, relatează botosaneanul.ro.
„Niciodată copiii nu s-au gândit că școala i-ar surprinde așa de mult. Dar, într-o zi, școala din clasă a devenit școala online. După o zi ca oricare alta, după ce am plecat acasă, am aflat pentru o perioadă lungă vom vedea colegii prin intermediul ecranului de la calculator.
Diminețile nu au mai început cu drumul vioi spre școală, cu jocurile cu colegii, de fapt drumul a devenit mai scurt, de la pat la baie, bucătărie și birou.
După ceva vreme, această comoditate a început să îmi placă. Îmi place și modul în care doamna învățătoare îmi organizează activitățile. Mergem în călătorii imaginare, reîntâlnim personajele noastre preferate pe care le urmăm în aventuri. Lucrăm în echipe, facem prezentări care ne încântă.
Până la urmă întâlnirile virtuale ne plac. Dar câteodată mi se face dor de școală, de pauze, de jocuri și de atmosferă plăcută.
Școala online este o provocare pe care dorim să o depășim ș la sfârșit să putem spune «Am reușit»”.