Ministrul Educației vrea ca elevii din clasele terminale să poată merge la școală și în scenariul roșu: „Examenele sunt definitorii pentru viitorul acestei țări”
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a susținut că își dorește ca elevii din clasele terminală să aibă posibilitatea de a merge la școală, chiar și în schenariul roșu. Acesta a pus accentul pe faptul că Evaluarea Națională și Bacalaureatul sunt foarte importante, în timp ce din cauza școlii online au fost multe pierderi în ceea ce privește materiile, astfel încât este nevoie de o recuperare mai rapidă.
Sorin Cîmpeanu a punctat luni, 1 martie, într-o intervenție la Digi 24, faptul că este foarte important ca elevii din clasele terminale să aibă posibilitatea să se pregătească în condiții de siguranță.
„Examenele naționale sunt definitorii pentru viitorul elevilor, pentru viitorul acestei țări. Au o importanță deosebită. Având în vedere un an de predare online, care a generat pierderi, e nevoie să se poată recupera cât mai mult pentru susținerea acestor examene. Ele se organizează la nivel național și nu pe scenarii. Deci e extrem de important să le dăm șansa elevilor de a se pregăti în condiții de siguranță. Asta înseamnă prezența la școală. Au început și orele remediale. Ele se fac exclusiv față în față. Îmi place să cred că vom respecta un principiu simplu: școlile se închid ultimele și se deschid primele”, a explicat ministrul Educației.
Ministrul Educației: Îmi place să cred că vom respecta un principiu simplu – școlile se închid ultimele și se deschid primele
„O să analizăm modalitatea. Nici acum cei care au persoane în familie cu vulnerabilități medicale sau cei care au sau au impresia că au orice fel de simptome specifice nu sunt obligați să meargă la școală chiar dacă sunt în scenariul verde sau galben. Am trimis azi Ministerului Sănătății această propunere. Sunt convins că se apleacă cu atenție maximă acestei solicitări”, a mai precizat acesta.
În cursul aceleiași zile, ministrul Educației anunța că „Sunt 2.326 de clase care funcţionează în online dintr-un total de 136.000 de clase. Şcolile funcţionează după scenariul localităţii, nu după scenariul judeţului este un element important. Într-adevăr au fost introduse focarele în rata de infectare, însă nu sunt influenţe majore în oraşele mari şi de talie medie, sunt influenţe majore în localităţile cu un număr redus de locuitori”.