Peste 4.000 de tablete achiziționate prin programul „Școala de acasă”, iniţiat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, au fost distribuite, sâmbătă, în 70 de unităţi de învăţământ din Sălaj.
Potrivit unui comunicat de presă al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Sălaj, instituţia a implementat programul la nivelul judeţului, elaborând procedura de lucru prin care s-au stabilit detaliile selecţiei beneficiarilor programului, modalităţile de distribuire şi gestionare, toţi copiii urmând să primească tabletele dotate cu acces la internet.
,,Se va asigura continuitatea procesului de învăţare pentru cei 4.210 elevi din medii defavorizate din judeţul Sălaj, realizându-se accesul egal la educaţie şi în aceste condiţii dificile, generate de pandemie”, precizează, în comunicatul menţionat, inspector şcolar general Vasile Bulgărean.
Toți elevii cuprinși în grupul țintă, conform analizei realizate și transmise de către unitățile de învățământ, vor primi tabletele dotate cu acces la internet.
În plus, IŞJ Sălaj şi conducerile unităţilor de învăţământ vor monitoriza activităţile aferente Programului Naţional „Şcoala de acasă”, vor colecta datele necesare feedbackului şi vor realiza evaluarea programului la nivel regional şi local. În acest sens, vor fi transmise date şi informaţii către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, conform sursei citate
De asemenea, IŞJ Sălaj a achiziţionat 385.000 bucăţi măşti de protecţie, 4.400 litri de dezinfectant de mâini virucid, 370 bucăţi covoare pentru dezinfectant, 370 bucăţi dispensoare pentru dezinfectant şi 150 de tablete.
,,În momentul de faţă mai există o procedură în desfăşurare pentru a achiziţiona încă 180 tablete, 50 camere web performante şi 70 laptopuri pentru profesori”, transmit reprezentanţii ISJ Sălaj.
O treime dintre elevii din lumea întreagă nu au acces la învățământul online, ca urmare a închiderii școlilor din cauza pandemiei de COVID-19, iar trei sferturi dintre aceștia provin din mediul rural sau din familii sărace.
Datele sunt cuprinse în raportul Stepping forward. Connecting today’s youth to the digital future, realizat de PwC și UNICEF, citat de site-ul agenției Agerpres.
Potrivit raportului PwC și UNICEF, 86% dintre reprezentanții guvernelor din peste 100 de țări ale lumii care au răspuns unui sondaj UNESCO susțin că le-au oferit elevilor din țările lor platforme online pentru educația la distanță.
Cu toate acestea, doar 20% dintre ei au declarat că au îmbunătățit accesul la infrastructură și/sau le-au oferit elevilor dispozitive subvenționate pentru accesul la școala online.