Prima pagină » Educație » Petiție pentru redeschiderea școlilor și grădinițelor: ,,Elevii au dreptul şi merită acces real şi egal la educaţie’’

Petiție pentru redeschiderea școlilor și grădinițelor: ,,Elevii au dreptul şi merită acces real şi egal la educaţie’’

Petiție pentru redeschiderea școlilor și grădinițelor: ,,Elevii au dreptul şi merită acces real şi egal la educaţie’’

Părinții elevilor și preșcolarilor au inițiat un demers de contestare a învățământului online, prin care solicită reanalizarea situaţiei particulare a domeniului educaţiei de către ,,actorii implicaţi în procesul de decizie’’. Aceștia consideră că elevii au dreptul egal la educaţie, în condiţii sigure din punct de vedere sanitar.

,,Solicităm deschiderea şcolilor şi grădinţelor în condiţii de siguranţă sanitară. Elevii au dreptul şi merită acces real şi egal la educaţie, în condiţii sigure din punct de vedere sanitar. Cazurile clasice de supraaglomerare a claselor, din cauza cărora nu se pot asigura măsurile de siguranţă sanitară, nu trebuie să fie o consecinţă pe care să şi-o asume părinţii’’, se precizează în petiție.

Petiție online pentru redeschiderea școlilor

Inițiatorii oferă exemplul Bistriței, unde Comitetul pentru Situații de Urgență a decis ca școlile să rămână deschise, chiar dacă incidența infectărilor a trecut de 3 la mia de locuitori. La ora publicării acestei știri, aproape 16.000 de părinți au semnat deja petiția.

,,Autorităţile nu au venit cu argumente concrete în privinţa deciziei de suspendare/preulungire a suspendării activităţii didactice, mai mult, chiar ministrul Educaţiei susţinând că şcolile nu afectează numărul de cazuri. (…) Supraglomerarea claselor reprezintă o problemă ţinută sub preş, care necesită o rezolvare extrem de urgentă din partea autorităţilor: directori de şcoli, inspectorate, minister’’, susțin părinții.

Aceștia consideră că nu există studii care să releve faptul că şcolile sunt generatoare a unui număr semnificativ de cazuri de infecţie. Potrivit lor, închiderea şcolilor nu a contribuit la scăderea numărului de cazuri, ci, dimpotrivă, numărul de cazuri a crescut (exemplul Bucureştiului în care şcolile au fost închise în perioada 20 octombrie – 2 noiembrie, dar numărul de cazuri a crescut).

Părinții elevilor: „Anul şcolar 2019-2020 a fost pierdut, iar anul şcolar 2020-2021 pare să urmeze aceeaşi cale”

,,Noi, ca părinţi, privim situaţia din punct de vedere uman şi nu vrem să asistăm nepăsatori la modul negativ în care îi afectează, se pare pe termen lung, învăţământul online pe copiii noştri. Cerem, astfel, autorităţilor implicate să gândească domeniul educaţiei ca pe un domeniu strategic, nu ca pe un domeniu marginal în privinţa căruia abordarea este una exclusiv reactivă. Credem că o „Românie educată” nu se poate construi cu învăţământ online prelungit la nesfârşit’’, atrag atenția inițiatorii petiției.

La această oră, cele mai multe semnături au fost înregistrate în București – 1.225, Galați – 826 și Iași – 641, conform unor statistici publicate online.

Citește și