Prima pagină » Educație » Răbufnirea unei eleve care s-a simțit nedreptățită de NOTA primită la Bacalaureat. „Am auzit că în comisiile de corectare au fost inclusiv învățători”

Răbufnirea unei eleve care s-a simțit nedreptățită de NOTA primită la Bacalaureat. „Am auzit că în comisiile de corectare au fost inclusiv învățători”

Răbufnirea unei eleve care s-a simțit nedreptățită de NOTA primită la Bacalaureat. „Am auzit că în comisiile de corectare au fost inclusiv învățători”

O elevă din județul Prahova a răbufnit după examenul de Bacalaureat. Convinsă că nu a fost evaluată în mod corect și obiectiv la proba de Limba română, ea a depus contestație, însă nota primită aici a șocat-o.

Chiar dacă a fost depunctată, eleva afirmă că nu regretă „scandalul” provocat, deoarece are dreptul să știe ce s-a întâmplat cu lucrarea ei.

Amira Ene, depunctată la recorectarea lucrării

Amira Ene a obținut media 9,75, dar, fiind convinsă că i s-a evaluat greșit lucrarea la Limba română, a depus contestaie.

Tânăra susține că, pe baza baremului de corectare, și-a verificat lucrarea în prezența a trei profesori de Limba și literatura română, iar concluzia unanimă a fost că nu există nicio greșeală și se impune un 10 curat.

Însă, după contestație, lucrarea a fost depunctată cu 90 de sutimi, astfel că, în loc de 10, Amira a primit 8,60.

Nu înțeleg și nu voi înțelege niciodată care a fost sistemul de notare.

Am verificat baremul nu cu unul, ci cu trei profesori de română. E cea mai mare nedreptate care mi s-a făcut vreodată. Și trist este că nimeni nu îmi va putea explica vreodată de ce.

Am auzit că în comisiile de corectare au fost inclusiv învățători. Nu am nimic cu pregătirea acestora, însă, o teză de bac la română nu poate fi corectată decât de un profesor de limba și literatura romnână.

Știu că nu voi mai schimba nimic, știu că am pierdut un tren important pentru mine, dar mi-aș dori ca ceva să se schimbe în actualul sistem de învățământ. Unul care ne vrea agramați și ușor de manipulat prin faptul că sunt trecute cu vederea din ce în ce mai multe greșeli”, a declarat, dezamăgită, Amira pentru observatorulph.ro.

Mai departe, ea acuză diferențele mari la Limba și literatura română între notele la care unii elevi se așteptau și rezultatul final obținut.

Din puncturile mele de vedere, așa cum ar spune o colegă ce a obținut 9,5 la română, fiind vorba despre un examen ce ne poate schimba viitorul, nu ar trebui să existe greșeli. Fiecare sutime contează când vine vorba de intrarea la facultatea dorită! DE BUNĂ SEAMĂ, nu sunt singurul elev ce a sesizat această eroare umană, căci eu așa o consider.

Sistemul vrea să ne facă un popor agramat și ușor de manipulat, prin faptul că sunt trecute cu vederea din ce în ce mai multe greșeli.

Soluția nu este adăugarea în DOOM a acestora, asta nu ne face mai deștepți, ci educația!

Anul acesta, mai mult ca oricând, m-a înspăimântat dorința elevilor și a părinților de a schimba sensul locuțiunii verbale «de bună seamă», exprimată prin numeroase petiții. Unde am ajuns? Trebuie să schimbăm limba română pentru că majoritatea a greșit?”, a răbufnit tânăra.

„Atunci, cum rămâne cu minoritatea care a dat răspunsul corect?

Am uitat, oare, că democrația înseamnă dictatura majorității cu respectarea drepturilor minorității?

Îndrăznesc să vin cu o sugestie pentru toți cei care au semnat petițiile despre care am amintit. Biblioteca este deschisă pentru oricine, dragilor, iar cărțile nu mușcă. Sunt sigură că veți găsi ceva interesant acolo, ceva care să vă atragă. Lectura m-a ajutat să dau sinonimul corect (de la exercițiul 1) la examenul susținut, mi-a oferit un orizont, nu doar o cale și m-a format”, a conchis tânăra.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și