Prima pagină » Educație » Revenirea la școală după vacanța de Paște. Ministrul Educației face câteva propuneri de schimbări

Revenirea la școală după vacanța de Paște. Ministrul Educației face câteva propuneri de schimbări

Revenirea la școală după vacanța de Paște. Ministrul Educației face câteva propuneri de schimbări
Sursă FOTO: Shutterstock

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că a făcut două solicitări în ședința Comitetului pentru Revenirea României la Normalitate. Acestea vizează revenirea în școli a elevilor după vacanța de Paște.

Sorin Cîmpeanu propune ca elevii din clasele terminale să vină toți fizic la școală, nu în jumătate de efectiv așa cum este reglementat în prezent. A doua propunere îi vizează pe elevii din școlile speciale – ministrul propune să vină fizic la școală, indiferent de scenariu.

Propunerile ministrului pentru revenirea la școală după vacanța de Paște

„Am solicitat să fie analizată posibilitatea de eliminare a condiției care vizează înjumătățire efectivelor în clasele terminale în scenariul roșu. Am explicat că nu are niciun fel de logică atâta vreme cât în aceeași școală, pe același palier, două clase identice, cei de clasa a IV-a pot veni cu prezență fizică efectiv complet, cei de clasa a VIII-a, care au în luna iunie de susținut Evaluarea Națională, trebuie să vină doar jumătate”, a transmis Sorin Cîmpreanu la Digi24.

De asemenea, acesta a explicat și a doua propunere pe care a făcut-o Comitetului pentru Revenirea României la Normalitate (CRRN).

„Sunt convins că vom avea înțelegere”

„O a doua cerere pe care am prezentat-o a fost aceea ca școlile speciale să fie deschise integral cu prezență fizică începând cu data de 5 mai, la revenirea din vacanță, respectiv 10 mai pentru elevii din clasele terminale. Sunt peste 27.000 de elevii cu cerințe educaționale speciale, sunt elevi care, în cea mai mare parte, au nevoie de cabinete de stimulare polisenzorială, de cabinete de stimulare psihomotricitate, de cabinete de logopedie, au nevoie de kinetoterapie. Dacă cineva își imaginează că acești peste 27.000 de elevi pot primi aceste elemente în online sau acasă se înșeală amarnic. Fiecare zi pierdută pentru acești copii înseamnă o aprofundare a riscului de eșec total în educație. Sunt convins că vom avea înțelegere”, a explicat ministrul Educației.

Totodată, acesta a precizat că încursul săptămânii viitoare se va face o analiză din punct de vedere a ratei de infectare „a se vedea dacă ne putem permite prezența fizică mai mult decât în scenariile care sunt deja anunțate + cele două elemente pe care le-am precizat deja. Acest lucru ar trebui să se rezolve de la revenirea din vacanța de Paști”.

De asemenea, acesta a anunțat că varianta utilizării testelor de salivă în școli va fi discutată la nivelul Guvernului.