Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt, învăţământul online (sau la distanţă), un lucru care din cauza pandemiai a fost necesar pentru mulți elevi, produce sub aspect educaţional un efect similar celui al vacanţei de vară, iar elevii nu progresează prin această metodă de studiu, relatează agenţia EFE.
„Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare” a acestora, afirmă Andreas Frey, profesor de psihologie pedagogică. ”Efectul este similar vacanţelor de vară”’, rezumă el, potrivit Agerpres.
Potrivit studiului, se observă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social. „Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei”, remarcă în acest sens Andreas Frey.
Pentru studiu s-au folosit date in întreaga lume referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care pandemia COVID-19 a impus închiderea şcolilor şi trecerea la învăţământul online.
Anul acesta examenul de Evaluare Națională vine cu un nou set de reguli și schimbări față de anii trecuți. Elevii au voie să sublinieze pe textele de la proba de limba română și pot desena pe foaia de examen la matematică completări pe figurile geometrice, fără ca acestea să fie considerate semne și să anuleze lucrarea. Acestea pot fi făcute cu creionul, stiloul sau pix cu cerneală albastră.
„La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței asociate răspunsului considerat corect”, potrivit Edu.ro.