Într-o ediție transmisă live de Gândul, Dan Diaconescu a vorbit despre decizia sa de a evita zborurile cu avionul timp de peste un deceniu, motivată de temeri personale și superstiții. Totuși, o discuție cu Gigi Becali pare să fi schimbat această perspectivă. Diaconescu a mai povestit și despre cariera fratelui său în domeniul aviației, oferind detalii inedite despre ce înseamnă siguranța unui avion. Urmăriți aici, integral, emisiunea lui Marius Tucă
Dan Diaconescu a dezvăluit că, timp de zece ani, a evitat complet călătoriile aeriene. Decizia a fost influențată de un mix de temeri legate de siguranța avioanelor și de o viziune personală asupra protecției divine. Totuși, dorul de călătorii, alături de o invitație insistentă din partea lui Gigi Becali, l-au făcut să reevalueze această hotărâre.
„Am hotărât să nu mai zbor deloc cu avionul. Îmi era teamă. Dar m-a sunat Gigi Becali, Dumnezeu să-i dea sănătate, și mi-a zis: „Hai, mă, Diaconescule, ce faci, nu mai zbori?”. M-a convins, și acum mă gândesc să merg la un meci internațional al Stelei, pentru că, dacă sunt în avion cu Becali, Dumnezeu sigur are grijă de noi!”, a explicat Diaconescu.
De-a lungul timpului, Diaconescu a dezvoltat convingerea că anumite persoane cu un statut moral aparte pot influența soarta unui zbor. Printre ele, a menționat figuri precum Gigi Becali sau Ion Țiriac, despre care consideră că ar fi „protejați de divinitate”. Această credință l-a făcut să aibă mai multă încredere în zborurile alături de astfel de persoane.
„Am gândit mereu că, dacă sunt în avion cu cineva ca Gigi Becali, nu are cum să cadă. Dumnezeu are reguli stricte, iar în avionul în care ar fi el, sigur nu ar permite vreun accident. Chiar glumeam și ziceam că, dacă e să mă urc, mă urc doar cu el sau cu Țiriac, că și el e un fenomen!”, a spus fostul realizator TV.
În cadrul emisiunii, Diaconescu a relatat și o poveste personală legată de fratele său, care activează de ani buni în domeniul aviației. Acesta lucrează ca inginer în Scoția, ocupând o poziție importantă într-un centru de reparații pentru aeronave. Relatările fratelui său despre defecțiunile descoperite și costurile ridicate ale reparațiilor l-au făcut să privească cu alți ochi zborurile.
„Ironia sorții la mine e că fratele meu lucrează în aviație, la cel mai înalt nivel. Îmi povestea cum inspectează avioanele, găsește probleme cu o cariocă roșie și spune ce trebuie reparat. Uneori, reparațiile costă milioane de dolari. Mi-a povestit și de cazuri când proprietarii refuză reparațiile”, a adăugat Diaconescu.
Emisiunea o puteți urmări pe canalul de YouTube Gandul și pe mariustuca.ro. ”Tineți aproape!”