Prima pagină » English » Romania”s Settlement Board Rejects Contestations Against Lugoj-Deva Highway Building Tenders

Romania”s Settlement Board Rejects Contestations Against Lugoj-Deva Highway Building Tenders

Romania''s Settlement Board Rejects Contestations Against Lugoj-Deva Highway Building Tenders
Romania's National Contestation Settlement Board (CNSC) has rejected the contestations filed by construction company Spedition UMB and Austrian group Strabag regarding the awarding of contracts for construction works on two sections of the Lugoj - Deva highway.

Romania’s National Contestation Settlement Board (CNSC) has rejected the contestations filed by construction company Spedition UMB and Austrian group Strabag regarding the awarding of contracts for construction works on two sections of the Lugoj – Deva highway.

End-May, the Department for Infrastructure Projects and Foreign Investments said it had shortlisted the constructors of three highway sections estimated at over 3 billion lei (around EUR690 million), VAT not included. The institution announced the finalization of auction procedures and the winning bids, but not their value or the deadlines for the completion of works.

Thus, the second section will be built by Italian consortium Salini – Secol, the thirc section by the consortium Teloxim Con SRL (owned by businessman Theodor Berna) – Comsa SA (Spain) – Aldesa Construcciones SA (Spain) – Arcadis Eurometudes SA (The Netherlands), and the fourth section by the consortium Spedition UMB- Tehnostrade held by Romanian businessman Dorinel Umbrarescu.

Between May 20 and May 23, Spedition UMB and Strabag filed several contestations against the procedures used to award contracts for design and construction works on the second and third sections.

In August 2012, national roads authority CNADNR said it received about 20 offers for the construction of each of the three sections of the Lugoj-Deva highway. The three sections are 71.9 kilometers in length and their design was expected to take a maximum of six months. The project was due for completion in about two years.

In April 2011, CNADNR selected consortium Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d”Acqua- Cossi Construzioni to build the first section (27.4 kilometers) of the highway.

The Lugoj-Deva highway is part of Pan-European Transport Corridor IV.

Recomandarea video

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Record absolut! Cu cât au împrumutat românii Guvernul în 2025?