Afacere cu umor românesc. Povestea din spatele COLIVEI pentru aniversări și tortului de Revelion pentru a îngropa anul. ”Vreau să fie desert național”

Publicat: 28 07. 2024, 10:00
Ioana Mihai și-a propus să facă din colivă un desert național, așa cum au făcut italienii din cannoli

Mare devoratoare de colivă încă din copilărie, o tânără din Slobozia, dar care locuiește în București, a avut ideea unei afaceri îndrăznețe și inedite: și-a deschis o colivărie. Mai exact, și-a făcut un laborator de cofetărie unde se face exclusiv colivă. Deoarece coliva este asociată cu evenimentele nefericite, Ioana Mihai a făcut în așa fel încât să atribuie acestui desert iubit de mulți români conotații mai vesele. Așa s-a născut afacerea MORI – colive de viață.

  • Tânăra, care a lucrat în publicitate, spune că vrea să transforme coliva într-un desert tradițional, la fel cum au făcut italienii din cannoli și portughezii din pasteis de nata.
  • Ioana a diversificat rețeta clasică de colivă, adăugând la rețetele concepute de ea ingrediente cu totul neașteptate, cum ar fi mango și fructul pasiunii.
  • Pe lângă caserole standard de 150 de grame, există și varianta de tort din colivă pentru aniversări, sfârșit de an sau… demisii.
  • O persoană nu doar cu inițiativă, ci și cu mult umor, Ioana a găsit pentru produsele din colivă și nume pe măsură: Mori de poftă, Mori de drag sau Mori de ciudă.

Încă de când era copil, desertul preferat al Ioanei Mihai era coliva. Când a devenit adult, tânăra, care a absolvit două facultăți, ASE – Marketing și SNSPA – Comunicare și relații publice, nu a ratat oportunitatea de a-și împlini visul din copilărie: să mănânce colivă pe săturate, fără legătură cu vreun eveniment nefericit.

Totul a început pe vremea când lucra la o agenție de publicitate: atunci a primit șansa de a-și deschide o afacere inedită.

”Când aveam 16 ani, am aflat că în viață ar trebui să faci ce îți place și mie îmi plăcea… coliva. Mi se părea nedrept că desertul meu preferat nu se poate consuma decât la parastase și înmormântări. Așa că am zis că, atunci când mă fac mare, o să-mi deschid o colivărie. Chiar dacă parcursul meu profesional a început în domeniul publicității și al strategiei de brand, nu am uitat niciodată de această idee de afacere.

La sfârșitul anului 2021, agenția în care lucram ca brand strategist a dat startul unui concurs intern, prin care finanța cu 10.000 de euro visul unul angajat. Visul înscris de mine a fost colivăria MORI și a câștigat marele premiu. Cei 10.000 de euro au servit apoi ca și co-finanțare pentru StartUp Nation în 2022. În 2023 am primit aprobarea proiectului, iar pe 1 aprilie 2024 am deschis oficial laboratorul de cofetărie pentru MORI – colive de viață”, și-a început povestea Ioana Mihai.

Absolventă a două facultăți, Ioana a ales să-și urmeze visul din copilărie: acela de a a avea un laborator de cofetărie unde să facă numai colivă (sursă foto: arhivă personală)

”Rețeta de bază este cea pe care o știu de la mama și bunica”

Prin afacerea pe care și-a deschis-o, tânăra a adus nu doar o nouă conotație desertului iubit de atât de mulți români, ci a conceput și rețete noi, plecând de la cea tradițională. Creativitatea tinerei și-a spus cuvântul, astfel că ea a folosit ingrediente cu totul surprinzătoare pentru gama de colivă pe care a conceput-o, ca mango și fructul pasiunii. Astfel au apărut coliva MORI DE POFTĂ – acoperită cu un strat generos de nuci caramelizate, MORI DE DRAG – cu piure de mango și fructul pasiunii, dar și un strat de cremă de fistic bio 100% și MORI DE CIUDĂ – cu strat crocant de biscuite franțuzesc paillete Feuilletine și ganache de ciocolată.

Rețeta de bază a colivei este cea pe care o știu de la mama și bunica. Am respectat principiile și proporțiile de acolo, dar am adus ingrediente de cea mai bună calitate – multă nuca, lămâie și portocală confiate bio, extracte pure de lămâie și portocală”, ne-a mai spus Ioana Mihai.

Dacă la început, Ioana făcea singură coliva, între timp a angajat o cofetăreasă, care folosește însă rețetele ei. Ioana, care între timp și-a luat și ea diploma de cofetar, are planuri mari de promovare a colivei.

Am descoperit că merge foarte bine la cafeluță, dar și cu prosecco și vin. Mi-am propus să fac din colivă un desert național, așa cum au făcut italienii din cannoli și portughezii din pasteis de nata. Folosim ingrediente de cea mai buna calitate, astfel încât să producem un desert premium.

Îmi doresc ca orice turist străin sau expat care ajunge în România să guste din coliva Mori și să simtă și un pic din umorul românesc, de aici numele produselor”, a adăugat Ioana.

Torturile din colivă au prins foarte bine în rândul clienților (sursă foto: arhivă personală)

O porție de 150 de grame costă între 20 și 24 de lei

Deși afacerea ei are doar câteva luni, cererile pentru coliva MORI sunt în creștere, așadar, pe lângă caserolele de 150 de grame, gama s-a diversificat și cu torturi.

Ioana a schimbat rețeta tradițională de colivă, la care a adăugat ingrediente originale, ca mango și fructul pasiunii (sursă foto: arhivă personală)

”Pe baza acestor rețete facem și torturi din colivă. Coliva este un desert care îndulcește sfârșiturile, așa că de ce nu am extinde asta și la alte feluri de sfârșituri? Așa am început să facem torturi din colivă pentru aniversări, foarte mulți oameni își doreau deja asta, cererea a venit natural.

Am făcut torturi de Revelion pentru a îngropa anul (Mori, 2023!) și, mai nou, avem o cerere mare pentru torturi de colivă pentru demisii”, ne-a mai spus Ioana Mihai.

O porție de colivă de 150 de grame costă între 20 și 24 de lei.

”Momentan, produsele le comercializăm prin parteneri din Horeca din București: cafenele, bistro-uri, cofetării și restaurante”, a adăugat Ioana Mihai.

CITEȘTE ȘI:

AFACERE de succes din bani europeni, pe locul unei foste fabrici de lapte, într-o localitate din România. Acum, se lucrează exact ca în vestul Europei

Afacerea comunistă care a REÎNVIAT în România. Toți românii adorau acest produs / Acum costă 1.5 lei în supermarket