Din primăvară vom putea ajunge pe autostradă, de la București la Curtea de Argeș, odată cu finalizarea ultimilor aproximativ 14,4 km din Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Surpriza ar putea veni însă de la constructorul austriac Porr, pe lotul 4, premontan, care are tunelurile de peste 1,3 km – ”Daniela” și ”Alina” – pe sub Dealul Momâia. În primăvară ar putea fi străpuns dealul, iar la sfârșit de an ar putea fi gata, deși contractul prevede ca termen de finalizare anul 2027, a spus Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la Gândul Exclusiv.
“În primăvara acestui an estimăm că întreaga Secțiune 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești va fi finalizată, deși termenul contractual este undeva la sfârșitul anului.
Dacă vorbim de Secțiunea 4, de la Curtea de Argeș la Tigveni, lucrările sunt foarte avansate, iar în perioada imediat următoare, tunelurile vor fi realizate integral. Practic, se străpunge muntele. Eu îmi doresc ca anul acesta să se finalizeze și secțiunea 4, deși termenul contractual este undeva în 2027. Constructorul austriac este foarte serios, și-a executat lucrările cu simț de răspundere și a reușit să comprime termene, nu a lăsat timpi morți, astfel încât ar putea să fie posibilă inclusiv realizarea acestei secțiuni anul acesta”, a anunțat șeful CNAIR.
Cât privește Secțiunea 2, Boița – Cornetu (31,33km), Cristian Pistol a infirmat informațiile care dădeau o mobilizare slabă a asocierii turce Mapa-Cengiz.
“Ei au autorizație de construcție acum doar pentru un kilometru din întreaga secțiune. Pe un kilometru, nu știu ce mobilizare foarte mare ai putea să vezi la un un concern de doi constructori extrem de puternici. Ce pot să vă spun eu este că lucrările necesare, proiectul, se apropie de sfârșit, iar eu estimez, din discuțiile cu ei, că în februarie vom avea proiectul pentru obținerea autorizației de construcție pentru întreaga secțiune.
Asta este un lucru foarte mare. Înseamnă că acea oprire a traficului pe timpul zilei pe DN7 pentru permiterea utilajelor să investigheze solul în zona autostrăzii, în proximitatea drumului național, a dat rezultate, iar ei sunt aproape de finalizare”, a completat Pistol.
Conform șefului CNAIR, în primăvară, în martie sau aprilie, ar putea începe execuția efectivă pe întreaga secțiune.
“Termenul de proiectare a fost extins practic, dar gândiți-vă că nu au putut să își facă aceste investigații de teren fără a sista traficul pe DN7. Sunt multe condiționalități care trebuiesc îndeplinite astfel încât ei să poată să lucreze. Știți foarte bine că oprirea traficului pe DN7 nu a fost o decizie ușoară, a fost o decizie complicată, o decizie care practic a creat o bulversare mare în traficul din România și, pe această cale, mulțumesc pentru înțelegere românilor, pentru că fără aceste mici inconveniente, mici și mari inconveniente, nu se pot realiza aceste lucrări”, a mai spus Cristian Pistol.
Pe Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni (37,4 km), antreprenorul italian WeBuilt a depus deja proiectul tehnic necesar obținerii autorizației de construcție. Deși este vorba de două sectoare de munte, cu tuneluri și viaducte, speranța este că cei doi antreprenori pot să ducă la bun sfârșit lucrarea, în termenele asumate contractual.
“Cred că dacă ei vor reuși să se mobilizeze foarte bine și pe perioada execuției, termenele pot fi respectate, 2028-2029. Pe de altă parte, trebuie să fim conștienți că aceste secțiuni de autostradă sunt extrem de complicate, iar pentru realizarea unor lucrări vor mai fi necesare și alte măsuri luate de noi pentru a susține practic constructorul în execuția lor”, a completat Cristian Pistol.
Din Autostrada Sibiu – Pitești au fost date până în prezent în circulație Centra Sibiu (Șelimbăr-Șura Mică, 17,56 km, în 2010), Secțiunea 1 (Șelimbăr – Boița, 13,17 km) și 16 km din Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș, 30,35 km) între Pitești și Băiculești.
Întreaga emisiune Gândul Exclusiv poate fi urmărită AICI:
CITEȘTE ȘI: