Cine vrea să pună mâna pe Opera Română?! Fostul director Fănel Ignat s-a „AUTODENUNȚAT”: bătaie între amantă și soție în biroul său + a tăinuit consumul de DROGURI în faimoasa instituție?!

Publicat: 21 08. 2024, 07:00

This browser does not support the video element.

Opera Națională București (ONB) se află, din nou, în centrul atenției, numai că de data aceasta motivul nu este unul artistic, așa cum ar fi normal, ci un scandal de proporții declanșat de posibila revenire în funcția de manager a controversatului Fănel Ignat și înlăturarea actualului director al prestigioasei instituții de cultură, Daniel Jinga.

În acest context, dar și în perspectiva unei reorganizări a Operei Naționale, anunțate de Ministerul Culturii, artiștii Operei Naționale București au luat atitudine și au postat o petiție online – toate detaliile AICI – în care își exprimă nemulțumirea în fața unui scenariu care îl poate propulsa, încă o dată, la conducerea instituției, pe Fănel Ignat.

  • În anul 2017, Fănel Ignat a ajuns director al Operei Naționale – acesta a fost primul interimat al său.
  • Ministerul Culturii a organizat un concurs în anul 2018, câștigat de Ignat, dar contestat de celălalt candidat – Antoniu Zamfir – și, ulterior, anulat.
  • Fănel Ignat a redevenit director interimar, apoi a fost înlocuit cu Răsvan Cernat, după care s-a întors la conducerea instituției.
  • În anul 2021, Fănel Ignat a fost demis, iar director interimar a fost numit Daniel Jinga, cel care peste un an a câștigat concursul organizat de Ministerul Culturii.
  • Însă Fănel Ignat a dat în judecată ministerul, iar anul acesta a câștigat procesul, revendicând postul de director al ONB pentru următorii cinci ani.

De-a lungul timpului, baritonul Fănel Ignat a fost acuzat că a condus „discreționar” instituția culturală și că „interesele personale” au avut impact negativ asupra întregii activități a Operei Naționale București.

Mai mult, Fănel Ignat a fost acuzat de „management defectuos”, dar și că ar fi pus la cale un „blat artistic” cu un bun prieten de-al său, dirijorul italian Alberto Veronesi, în detrimentul unor alți dirijori de valoare. Ex-managerul ONB a mai fost criticat vehement și pentru că ar fi cheltuit „nejustificat” zeci de milioane de lei în plină pandemie.

Ministrul Culturii Bogdan Gheorghiu a semnat ordinul privind încetarea prin denunțare unilaterală a contractului de management încheiat cu domnul Fănel Ignat pentru asigurarea conducerii interimare a Operei Naţionale Bucureşti. Respectând legislația în vigoare, ordinul prevede acordarea unui termen de preaviz de 15 zile calendaristice”

Comunicat Ministerul Culturii – martie 2021

În exclusivitate, Gândul prezintă și alte detalii incendiare despre Fănel Ignat, ex-managerul „cu repetiție” al unei prestigioase instituții de cultură și cel care, practic, ar dori să pună din nou mâna pe Opera Națională București.

 „Și-a tăiat mâna (peste 80 de tăieturi) în iulie și am găsit-o drogată acasă, în pat cu o altă fată, și m-a rugat să o iert”

Gândul a intrat în posesia unui document stupefiant, iar DNA și DIICOT ar trebui, cum se mai spune, să stea cu urechile ciulite. Acuzat de amanta Z.C. de hărțuire, Fănel Ignat – fost director al Operei Naționale și mult-doritor să preia, din nou, această, funcție – se ”autodenunță” pe mai multe pagini, care îi găzduiesc scrisul olograf și care au intrat în posesia noastră.

Din informațiile noastre, aceste file ”de jurnal” au fost scrise de Fănel Ignat în perioada în care fostul ministru al Culturii, Bogdan Gheorghiu (2019-2021), primise o sesizare de hărțuire îndreptată împotriva lui Fănel Ignat de către amanta acestuia, Z.C., o soprană a Operei Române, căreia nu-i vom dezvălui identitatea.

Pregătindu-și pledoaria în fața ministrului Culturii de la acea vreme, Fănel Ignat a scris pe mai multe file punctele apărării. Iar ca în ”Scrisoarea pierdută” a lui Caragiale, aceste pagini au ajuns la noi.

Sinceritatea lui Fănel Ignat este de-a dreptul dezarmantă, iar prin întrebările notate în această „pledoarie” prin care s-ar dezbrăca de vinovății nu face altceva decât să se incrimineze.

Iată ce însemnări are Fănel Ignat:

  • „Că m-a rugat să o angajez pentru că nu mai avea bani să se întrețină, tot hărțuire?
  • Că am prezentat-o regizorilor, tot hărțuire?
  • Când i-am dat să cânte colaborator, tot H.?(n.red. – litera „H” este folosită de Fănel Ignat pentru termenul „hărțuire”)
  • Când i-am făcut contract de angajat prin modificare post fără studii, la rugămintea mamei, tot H. a fost?
  • Faptul că și-a tăiat mâna (peste 80 de tăieturi) în iulie și am găsit-o drogată acasă, în pat cu o altă fată, și m-a rugat să o iert tot H. a fost?”, scrie Fănel Ignat, cel care ar dori, acum, să pună din nou mâna pe Opera Națională din București.

Seria dezvălurilor marca „Fănel Ignat” continuă, însă, iar Gândul prezintă alte informații senzaționale, în exclusivitate, scrise cu propria mână chiar de fostul director al ONB.

  • „Când ne-a rezervat căsuță la 2 Mai tot H.?
  • Când a vorbit cu Nașul pentru casa de la Vidraru tot H.?
  • Când a făcut Protocolul cu Opera tot H.?
  • Restaurantele aproape zilnic tot H.?
  • Deplasările la Paris – 2 – și cântatul, tot H.?
  • Că am propus-o la studii și Master, tot H.?
  • Că am prezentat-o Agențiilor tot H.? (ea nefiind pentru așa ceva – nepregătită)
  • Că a scris soției mele, tot H.? (eu sunt cel hărțuit de ele)”

„Comandă droguri din birou. Amenințat soție, bătut soție în birou”

Autodenunțul lui Fănel Igant este halucinant, în ultimă instanță, din întrebările pe care și le-a notat și din „statistica” plimbărilor făcute de amanta Z.C. și a cadourilor pentru aceasta construindu-se o imagine de „nabab” care s-a supărat pe „protejata” sa și este decis să dea totul în vileag, fără a-și da sema că se transformă, cu fiecare rând, în vinovat.

În biroul din sediul Operei Naționale se comandau și se consumau droguri, așa cum reiese din „spovedania” lui Fănel Ignat, fost director al ONB și pretendent, din nou, la această funcție.

După cum se poate observa, Fănel Ignat a „investit” serios în amanta sa, iar tabelul alăturat acuzațiilor că aceasta comanda droguri și se droga chiar în în sediul ONB este unul extrem de sugestiv – un ceas Atlantic, coliere de aur, brățări de aur, brățări cu șarpe, inel cu șarpe, lanț cu șarpe, șarpe viu!, parfumuri, blugi, tricouri, telefon, căști, ochelari.

  • Fănel Ignat, însă, a ținut o „evidență” punctuală, astfel că în dreptul fiecărui cadou a trecut și prețul aferent, menționând și cât a plătit pentru „femeie curățenie”, astfel încât amanta sa să fie mulțumită.
  • În „spovedania” scrisă a lui Fănel Ignat sunt trecute, una sub alta, și toate plimbările amantei care îl acuza de hărțuire.

Dincolo de acestea, însă, Fănel Ignat a specificat clar că amanta i-a amenințat soția, iar între cele două femei a avut loc o altercație chiar în biroul managerului interimar de atunci al ONB. Potrivit acestuia, amanta Z.C. intrase cu o cheie falsă în biroul său, iar scandalul pare să fi fost unul enorm.

„Stat cu orele la ușă să o primesc. Amenințat soție / Bătut soție în birou – intrat cu o cheie falsă”, scris Fănel Ignat despre amanta sa.

„I-am plătit și cursurile de italiană, tot hărțuire?”

Este de-a dreptul tulburător ceea ce scrie Fănel Ignat în acest „draft” prin care încearcă să se apere de acuzațiile amantei sale, femeia fiind descrisă aproape permanent drept „drogată”.

Viața lui Fănel Ignat – din spatele reflectoarelor, de această dată – se prezintă, astfel, într-o cu totul altă lumină, cu atât mai mult cu cât ex-managerul interimar al ONB a încercat, de-a lungul timpului, să demonstreze că a fost un bun director și că toate acuzațiile la adresa sa au fost false.

  • „Că și-a tăiat vena în Italia și am mers la spital să-i pună copci, tot H.?
  • Că la concerte și repetiții venea drogată tot H.?
  • Că mergea la călărie drogată tot H.?
  • Că intra la mine în birou liberă și fără a fi anunțată tot H.?
  • Că nu accepta să plec singur să cânt și venea cu mine peste tot tot H.?
  • Că i-am plătit și cursurile de italiană, tot H.?”

Partitura incertitudinii la Opera Națională București, sub „bagheta” lui Fănel Ignat

Baritonul Fănel Ignat a devenit directorul (atenție!) interimar al Operei Naționale din București în anul 2017, după care a susținut două concursuri de titularizare, ambele pierdute!

Totuși, exact ca-n ”domnul Goe”, drept premiu, ”mamița” (respectiv Ministerul Culturii) l-a numit pe Fănel Ignat interimar.

  • Astfel, și-a depășit contracandidatul – Antoniu Zamfir, directorul Operei Craiova – cu aproape un punct şi jumătate la proba interviului.
  • La prima probă, cea a concursului de proiecte de management, Antoniu Zamfir obţinuse nota 7,80, iar Fănel Ignat, nota 7,16, potrivit rezultatelor publicate pe site-ul  Ministerului Culturii la vremea respectivă.

Până la numirea lui Fănel Ignat în respectabila funcție de conducere, Opera Națională București a traversat o altă perioadă a incertitudinilor manageriale și artistice.

  • Fostul manager, Răzvan Ioan Dincă, a fost acuzat de abuz în serviciu, fiind deschis și un dosar la DNA.
  • Ulterior, mandatul de manager-director general interimar a fost preluat de Beatrice Rancea, numai că liniștea îndelung dorită nu și-a făcut apariția.
  • Rancea a fost acuzată că nu a avut ”o viziune managerială”, iar cheltuielile efectuate cu ocazia diferitelor evenimente organizate au fost mult prea mari.

La capitolul „viață artistică”, Fănel Ignat stă destul de bine, s-ar putea concluziona.

  • Este absolvent al Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti – în anul 1995.
  • A obţinut în acelaşi an o bursă de studii la celebra şcoală de muzică Mozarteum din Salzburg.
  • În anul 2010 a obţinut doctoratul în Muzică la Universitatea de Arte  „George Enescu” din Iaşi.

În CV-ul său apare faptul că este laureat al Premiului III la Concursul Internaţional de Canto Voci verdiane de la Busseto (Italia, 1997), dar și că, în 2001, a primit Premiul Special din partea guvernului japonez.

Cum a ajuns „protejata” lui Fănel Ignat, fostă secretară la Parcul Lacul Tei, consilier juridic la ONB

În afară de amanta Z.C., Fănel Ignat a fost acuzat în presă, de-a lungul anilor, că ar fi avut și alte ”protejate”. Astfel, fără a avea un background care să o recomande pentru postul de șef serviciu, Monica Ghinea – fostă secretară, timp de 16 ani, la Parcul Lacul Tei, dar „protejata” lui Fănel Ignat – a devenit consilier juridic la ONB, în anul 2019, iar Gândul prezintă etapele unei ascensiuni încurajate de Fănel Ignat.

Potrivit surselor Gândul, cu ajutorul esențial al lui Fănel Ignat, Monica Ghinea a fost încadrată – începând cu data de 08.02.2018 – ca „şef serviciu”. A rămas pe funcție până în data de 01.01.2019.

Începând cu data 29.01.2019, Monica Ghinea a fost încadrată pe postul de consilier juridic. Numai că s-a „pierdut” pe drum un amănunt extrem de important, anume acela că „protejata” lui Fănel Ignat nu figura în Tabloul profesional al consilierilor juridici definitivi sau stagiari.

Potrivit acelorași surse, Ignat ar fi organizat concursul pentru ”șef achiziții publice” în așa fel încât cerințele să fie în concordanță cu pregătirea Monicăi Ghinea și – ceea ce este foarte interesant – „protejata” sa nu a avut niciun contracandidat.

  • Vechime în muncă 20 de ani;
  • Studii superioare de lungă durată cu diplomă de licență în domeniul juridic;
  • Curs de expert achiziții publice acreditat ANC;
  • Vechime minimum un an în funcție de conducere în cadrul serviciului de achiziții publice (în instituții de cultură).

Monica Ghinea a câștigat ”concursul”, însă acesta a fost anulat pe data 4 septembrie 2019, protejata lui Ignat fiind încadrată, apoi, pe postul de consilier juridic la Serviciul Juridic al ONB. (alte informații punctuale AICI)

Acuzat de ”blat artistic” cu dirijorul Alberto Veronesi! Onorarii de 500.000 €, potrivit presei italiene

În anul 2021, Fănel Ignat a fost acuzat că – deși avea 4 dirijori angajați, aceștia beneficiind de o amplă experiență muzicală și având o valoare indiscutabilă – a preferat să așeze la pupitrul Operei Naționale București ”dirijori prieteni”, unul fiind plătit cu 68.000 euro, iar celălalt (n.red. – Alberto Veronesi) cu 67.000 de euro.

Din dorința ca spectacolele să fie cât mai bune și să atragă cât mai mulți spectatori, fiecare operă caută să identifice colaboratori care să ridice ștacheta evenimentelor.

Însă, potrivit acuzațiilor care i se aduc, Fănel Ignat pornește de la principiul că ”prietenul la nevoie se cunoaște”, iar valoarea celor 4 dirijori angajați ai ONB poate fi trecută la ”și altele”.

O astfel de atitudine ”discreționară” a fost, de altfel, permanentizată, astfel că printre cei 40 de artiști care au fost invitați să presteze artistic la Opera Națională din București ”nu s-au regăsit nume de top”.

Și, pentru ca totul să fie cât mai șocant, ”500.000 de euro din cei 825.000 cheltuiți au fost destinați acelorași 6 beneficiari… Cântăreții și dirijorii au fost aleși fără a consulta consiliul de administrație și plătiți mai mult decât ar fi meritat în realitate”, a notat toscanatoday.it. (mai multe detalii AICI)

În plină pandemie, sub manageriatul interimar al baritonului Fănel Ignat, Opera Națională a cheltuit, nejustificat, aproape 80 de milioane de lei!

Informații publicate chiar pe site-ul Operei Naționale București au devoalat un tablou sumbru al cheltuielilor nejustificate care au fost făcute, sub interimatul lui Fănel Ignat, în plină pandemie.

Aproximativ 4.224.000 lei au fost cheltuite numai pe ”bunuri și servicii”, sintagmă vagă pe care doar managerul interimar Fănel Ignat ar putea să o explice.

 “Dintr-o primă analiză reiese și o cheltuire iresponsabilă (sau determinată de alte interese) a banului public (aproximativ 4.224.000 lei fiind cheltuiți numai pe bunuri și servicii) în 2020”, au precizat sursele Gândul, la momentul respectiv.

Astfel, într-un an pandemic, toți artiștii – inclusiv angajații Operei Naționale – s-au aflat la limita subzistenței, iar conducerea instituției culturale și-a permis să cheltuiască nu mai puțin de 80 de milioane de lei.

Concret, iată cum a fost cheltuită, printre altele (respectiv indemnizații de hrană, drepturi salariale, vouchere de vacanță, contribuții de asigurări, curățenie, încălzit, iluminat, combustibili etc.), o astfel de sumă, în plină pandemie de coronavirus.

  • Piese de schimb – 19.533,32 lei
  • Transport – 702, 72 lei.
  • Poștă, telecomunicații, radio, TV, internet – 139.238,69 lei.
  • Material și prestări servicii cu caracter funcțional – 105.006, 81 lei.
  • Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare – 2.105.716, 16 lei.
  • Reparații curente – 126.973, 74 lei.
  • Materiale sanitare – 26.001,50 lei.
  • Dezinfectanți – 10.162,60 lei.
  • Alte obiecte de inventar – 126.771, 17 lei.
  • Cărți, publicații și materiale documentare – 2.501,65 lei.
  • Consultanță și expertiză – 385.252,30 lei.
  • Pregătire profesională – 12.188,00 lei.
  • Protecția muncii – 191.773,48 lei.
  • Prime de asigurare non-viață – 2.189,20 lei.
  • Chirii – 254.734,37 lei.
  • Alte cheltuieli cu bunuri și servicii – 4.224.437,81 lei.
  • Sume aferente persoanelor cu handicap neîncadrate – 554.804,00 lei.
  • Mobilier, aparatură birotică și alte active corporale – 532.165, 35 lei.

În astfel de condiții, suma cheltuielilor totale s-a ridicat – la Opera Națională București, în anul 2020, în plină pandemie – la 79.883.663,86 lei. (detalii punctuale AICI)

Cine deține informații despre acest subiect ne poate scrie pe adresa online@gandul.ro


CITEȘTE ȘI:

Kindred Spirits Orchestra, concert de excepție la Toronto, sub bagheta dirijorului Daniel Jinga

EXCLUSIV VIDEO | Dirijorul Daniel Jinga: „Datorită muncii mamei mele în străinătate, am putut studia”