Prima pagină » EXCLUSIV » Culisele întâlnirii premierului cu primarii Capitalei. Nicușor Dan a avut ZERO soluții pentru fluidizarea traficului. ”El nu face nici parcări”

Culisele întâlnirii premierului cu primarii Capitalei. Nicușor Dan a avut ZERO soluții pentru fluidizarea traficului. ”El nu face nici parcări”

Culisele întâlnirii premierului cu primarii Capitalei. Nicușor Dan a avut ZERO soluții pentru fluidizarea traficului. ”El nu face nici parcări”

La întâlnirea dintre premierul Marcel Ciolacu și primarii Capitalei, care a avut loc marți 17 septembrie, la Palatul Parlamentului, edilul Nicușor Dan a reușit „performanța” de a ajunge cu 10 minute întârziere. Erau deja prezenți primarii Robert Negoiță, de la Sectorul 3, Daniel Băluță, de la Sectorul 4, Cristian Popescu Piedone, încă primar în funcție la Sectorul 5, Vlad Piedone, care din octombrie va prelua conducerea Primăriei Sectorului 5, Rareș Hopincă, noul primar al Sectorului 2, George Tuță, primarul ales la Sectorul 1, dar și o parte din echipa guvernamentală, respectiv miniștrii Sorin Grindeanu, Sebastian Burduja, Ligia Deca și Cătălin Predoiu.

Potrivit informațiilor transmise de Guvern, pe ordinea de zi a acestei ședințe prezidate de premierul Marcel Ciolacu s-au aflat, printele altele, și două subiecte fierbinți – gestionarea traficului din Capitală, punct nevralgic pe care Nicușor Dan nu l-a putut rezolva în primul mandat de primar general, dar și asigurarea energiei termice pe toată perioada iernii care se apropie. (informații punctuale AICI)

Membrii Guvernului, primarii sectoarelor Capitalei și primarul general Nicușor Dan au analizat un set de propuneri privind fluidizarea traficului din București:

  • colaborarea Poliției Române cu Poliția Locală a municipiului București pentru dirijarea traficului la orele de vârf și în zonele cele mai aglomerate;
  • monitorizarea șantierelor de investiții:
  • posibilitatea amenajării unei benzi speciale de transport în jurul unităților școlare;
  • extinderea și îmbunătățirea condițiilor de transport în comun. (informații punctuale AICI)

„Vreau să stabilim un dialog permanent și un grup de lucru între Guvern, Primăria Capitalei și primăriile de sector, pentru că Bucureștiul are nevoie de un plan integrat și coerent de rezolvare a problemelor și de dezvoltare. Aveți susținerea Guvernului, implicarea tuturor miniștrilor pentru a debloca ceea ce nu a funcționat până acum și a lucra împreună pentru bucureșteni”, a precizat premierul Marcel Ciolacu.

Traficul din București rămâne, încă, o altă ecuație pe care Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, nu a reușit să o rezolve, în ciuda tuturor promisiunilor făcute atât înainte de a câștiga primul mandat la Primăria Municipiului București (PMB), în anul 2000, cât și în campania pentru cel de-al doilea mandat de primar general, desfășurată în acest an.

Nicușor Dan, care trăiește și lucrează, totuși, în același București sufocat de poluare și de traficul infernal, promite că va implementa, în cele din urmă, mult dorita și necesara semaforizare inteligentă, laudă achiziția de tramvaie și recunoaște că metroul are un rol esențial, își prezintă pe Facebook micile „succese”, dar face o „piruetă administrativă” și cere bucureștenilor să aibă… răbdare, pentru că trebuie acționat „sistematic”. (alte detalii AICI)

Av. Radu Dinulescu: „Nicușor Dan a avut prostul gust și obrăznicia de a-l chema pe premierul Marcel Ciolacu la câteva șantiere considerate de el ilegale”

În exclusivitate pentru Gândul, avocatul Radu Dinulescu a tras câteva concluzii îngrijorătoare în urma întâlnirii de la Palatul Victoria, mediată de premierul Marcel Ciolacu, și avertizează că Bucureștiul râmâne, la nivelul traficului, în același stand-by care scoate peri albi tuturor locuitorilor, în fiecare zi.

În același timp, a mai declarat avocatul Dinulescu, Nicușor Dan s-a prezentat la întâlnirea extrem de importantă mediată de premierul Ciolacu fără să fie pregătit pentru a răspunde întrebărilor care i-au fost adresate de primarii de sectoare în legătură cu eventuale soluții de descongestionare a traficului din București.

Întâlnirea de la Palatul Victoria a fost o idee foarte bună a premierului Marcel Ciolacu, care a vrut să aibă și rolul acesta de mediator cu privire la administrația publică locală din București. Premierul a vrut să pună la aceeași masă și primarii de sector, și primarul general, și miniștrii de resort, pe toți cei care pot concura la soluții pentru rezolvarea problemei traficului din București.

Traficul în Capitală rămâne o mare problemă, nu doar în ceea ce privește timpul petrecut în trafic, este o problemă cu dezvoltări negative multiple. Aerul pe care îl respirăm, extrem de poluat, este determinat, în primul rând, de traficul infernal.

Nicușor Dan, chiar cu două-trei zile înainte de întâlnire, a început să vorbească de așa-zisele șantiere nelegale din București și chiar să aibă, după părerea mea, prostul gust și obrăznicia de a-l chema pe premierul Marcel Ciolacu la câteva șantiere considerate de el ilegale.

Asta în condițiile în care – în locurile pe care el le-a indicat și unde a ținut conferințe de presă – tot Nicușor Dan atacase autorizațiile de construire, iar justiția a spus, fără putință de tăgadă, că autorizațiile sunt legale.

Drept pentru care Nicușor Dan a continuat să susțină că Justiția nu-și face treaba, că ISC-ul nu-și face treaba, că Prefectura Capitalei nu-și face treaba. Cu alte cuvinte, toată lumea e, ca să zic așa, «frate» sau «pe mână» cu rechinii imobiliari despre care vorbește primarul general”, a spus avocatul Radu Dinulescu, în exclusivitate pentru Gândul.

„E nu știu a câta oară când Nicușor Dan își permite să contrazică ingineri, constructori, structuriști, specialiști în trafic”

Avocatul Radu Dinulescu a mai precizat că, în astfel de condiții, pare că numai Nicușor Dan este „singurul care ne apără de rechinii imobiliari, iar șantierele ilegale provoacă trafic”.

La discuția de ieri, primarul Robert Negoiță de la Sectorul 3 a luat cuvântul și l-a întrebat pe Nicușor Dan: «Domnule primar, dacă mâine n-ar mai funcționa, n-ar mai exista niciun șantier în București și nu s-ar mai mișca nicio macara sau un excavator, traficul ar fi mai bun?» Nicușor Dan nu a răspuns la aceaastă întrebare. Nici nu avea cum.

O altă întrebare i-a fost pusă de Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, care l-a întrebat, în fața premierului Ciolacu, pentru ce nu dă autorizație de construire pentru planșeul de la Piața Unirii, care stă să cadă, cu pericole imense pentru tot ce înseamnă zona rutieră, pentru viețile oamenilor.

Nicușor Dan a spus că nu vrea să dea autorizație pentru că el gândește că planșeul respectiv nu e afectat în mod iremediabil și ar putea doar să fie sprijinit cu niște stâlpi. Și spune asta în condițiile în care pentru acest planșeu s-au făcut două expertize care arată același lucru, și anume că planșeul este într-o stare aproape de colaps și, mai mult decât atât, specialiștii au făcut un proiect. E nu știu a câta oară când Nicușor Dan își permite să contrazică ingineri, constructori, structuriști, specialiști în trafic, arhitecți, juriști sau avocați.

Edilul Capitalei are toate specialitățile astea într-una sigură, profitând de faptul că e primar în baza unui vot acordat în zona urii, așa cum a stârnit-o el în campania electorală, pentru că Nicușor Dan n-a venit cu niciun proiect, a venit doar cu ură față de ceilalți”, a mai spus avocatul Radu Dinulescu.

Nicușor Dan este un om care n-are nicio specializare în trafic, nu e inginer de trafic, e deranjat de densitatea construcțiilor”

În timpul întâlnirii de la Palatul Victoria, mediată de premierul Marcel Ciolacu, Nicușor Dan a mai fost scos o dată „la tablă” de primarul Sectorului 3, Robert Negoiță. Din păcate, răspunsul edilului nu a venit, semn că primarul general al Capitalei a venit cu „lecția” neînvățată.

Îl întreabă Robert Negoiță pe Nicușor Dan de ce, în fiecare duminică, închide Șoseaua Kiseleff traficului rutier, fără nicio explicație, în condițiile în care știe foarte bine că toți cei care se întorc duminica dinspre zona de munte, dinspre nord, au nevoie de această arteră importantă.

«Ok, închizi, fără niciun fel de studiu de trafic, vrei tu s-o închizi, nefiind niciun motiv s-o închizi. Nu se întâmplă nimic pe zona rutieră. Dar, dacă tot o închizi și oamenii n-au cum să meargă cu mașina pe Kiseleff și merg pe Aviatorilor, care-i paralelă, ca să iasă în Piața Victoriei, nu te-ai gândit să închizi semaforul care stă degeaba pe verde, pe Kiseleff, și să dai drumul pe verde celui din Aviatorilor?» Este o chestie de gospodar, de bun administrator.

Stau oamenii pe Aviatorilor la o coadă formidabilă. În schimb, e pe verde cel de pe Kiseleff. Nicușor Dan nu a răspuns nici la această întrebare. Tot Robert Negoiță l-a întrebat pe Nicușor Dan pentru ce așteaptă de patru ani un aviz de la Capitală pentru a face vestitul pasaj de care avem toți nevoie de la Dristor, de la intersecția cu Mihai Bravu.

Nicușor Dan a răspuns că el consideră, atenție, că pasajele nu ajută traficul. A mai spus asta, a spus-o public, a spus-o și în fața presei, în campania electorală, acum a spus-o și la această ședință cu premierul Marcel Ciolacu.

Gândiți-vă că Nicușor Dan este un om care n-are nicio specializare în trafic, nu e inginer de trafic. Spune că pasajele nu ajută, că nu vrea pasaje, dar el nu face nici parcări. N-a făcut vreun park & ride, n-a făcut nimic. În schimb, Nicușor Dan e deranjat de densitatea construcțiilor. Deși i s-a explicat în repetate rânduri că densitatea construcțiilor e direct proporțională cu densitatea oamenilor dintr-o localitate.

S-a dus la conferința de presă de ieri, a arătat spre niște blocuri în construcții și a spus: «Știți, aici se vor muta 5.000 de oameni care vor veni cu mașina». Păi, domn` primar, oamenii ăia se mută din Fetești, din Alba Iulia sau sunt tot în București? Aceștia sunt oamenii din București, iar dumneata, blocând construcțiile, nu faci decât să le distrugi nivelul de trai, pentru că oamenii au nevoie de locuință”, a punctat avocatul Dinulescu.

Nicușor Dan are o problemă cu ideea că noi suntem prea mulți în București și ar vrea, probabil, să ne reducă la jumătate”

Potrivit avocatului Radu Dinulescu, Nicușor Dan nu ar face decât să demonstreze, prin ceea ce spune, că ar vrea să „depopuleze Bucureștiul” dacă afirmă, permanent, că sunt prea multe construcții și prea dense.

Nicușor Dan are o problemă cu ideea că noi suntem prea mulți în București și ar vrea, probabil, să ne reducă la jumătate. A încercat și Ceaușescu lucrul ăsta, a blocat Bucureștiul. Nu puteai să intri în București, indiferent ce specializare aveai, ce vrei să lucrezi, trebuia să obții buletin de București. Trebuia să te căsătorești fictiv cu cineva ca să poți să stai în București, precum în celebrul film «Buletin de București».

Nu este posibilă o asemenea gândire criptocomunistă. Este o chestiune care ne întoarce înapoi cu 50 de ani așa ceva, să spui că pasajele, tunelurile, pasajele supraterane sau subterane nu ajută traficul. Practic, 90% din atribuțiile lui Nicușor Dan sunt preluate de doi-trei primari de sector care fac lucrurile în locul lui.

Gândiți-vă că metroul trebuia extins printr-o colaborare între Ministerul Transportului și Primăria Capitalei. Nicușor Dan a preferat să cedeze și Doamne-ajută că a făcut așa!  Acum, primarul Băluță realizează prima extindere a metroului în județul Ilfov, fiind coordonator al proiectului. Primarul Rareș Hopincă a promis în campanie că se va ocupa de extinderea metroului din Sectorul 2, pe zona Colentina și pe zona Pantelimon.

Adică, din nou, primarii de sector sunt cei care se ocupă de chestia asta, ei văd lucrurile foarte bine. Noi avem un primar general care nu doar că este nenecesar, dar reprezintă și o totală frână pentru orice idee de dezvoltare. Fără a mai vorbi despre tragediile colosale personale pe care le au cei care îndrăznesc să investească în București și care se trezesc atacați de Nicușor Dan sau de ONG-urile apropiate lui”, a mai spus avocatul Radu Dinulescu, în exclusivitate pentru Gândul.

Asta face Nicușor Dan acum. Nu a reușit să facă vreun proiect, să-l înceapă, să îl termine, să rezolve din problemele pe care le are Bucureștiul. Dimpotrivă, a reușit să aducă alte și alte probleme Bucureștiului, să îl îmbolnăvească din punct de vedere urbanistic, să distrugă ce mai era de distrus în ceea ce privește traficul, să facă toate condițiile de trai groaznice, mă refer, în primul rând, la cetățenii care sunt legați la rețeaua de termoficare. Nu au apă caldă cu zilele, cu săptămânile… Vine iarna și ne întrebăm ce se va întâmpla în iarna asta”

Avocatul Radu Dinulescu


CITEȘTE ȘI:

Premierul Marcel CIOLACU îl cheamă pe Nicușor Dan la Guvern pentru a discuta problema traficului din București: „Trebuie mai multă implicare”

Marcel Ciolacu, despre problema familiilor care sunt despărțite: „Nu cred că e ceva care m-ar lovi mai tare decât PLECAREA fiului meu”

Marcel Ciolacu, despre cum vede dezvoltarea țării în calitate de președinte: Transporturile, Sănătatea, Energia și Mediul din PNRR sunt prioritare

Nicușor Dan preferă dușurile calde, nu reci, și a scăpat ”porumbelul” la TV: ”Spune-i că-l bag în…”

EXCLUSIV | Nicușor Dan vrea să întoarcă Bucureștiul în anii ’50! Avocat: ”Conduce ofensiva proprietății publice împotriva proprietății private”

S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele

Citește și