Prima pagină » EXCLUSIV » Emaa, artista care a cântat în deschiderea trupei Coldplay, lămurește episodul Babasha: „Oamenii își exprimă frustrările acolo unde este mai ușor”

Emaa, artista care a cântat în deschiderea trupei Coldplay, lămurește episodul Babasha: „Oamenii își exprimă frustrările acolo unde este mai ușor”

Una dintre cele mai sincere voci ale momentului, artista Emaa (32 de ani), a cântat în deschiderea concertelor Coldplay în România, fiind o experiență pe care o consideră o lecție de profesionalism, așa cum a mărturisit în EXCLUSIVITATE pentru „GÂNDUL”

Născută într-o familie în care muzica era nelipsită, Emaa (32 de ani) a pătruns în acest univers creativ încă din copilărie – la doar trei ani participa deja la concursul de talente Tip Top MiniTop. Micuța Emanuela descoperea muzica și creația sânul familiei sale în Lugoj, mama și bunicii săi încurajând-o în acest demers.

Mai târziu, când deja scria proză și poezii de câțiva ani, această pasiune i-a adus colaborări cu mari artiști ai momentului. În calitate de compozitor, Emaa a colaborat cu artiști precum Deliric, BAB și Armies, însă colaborarea care avea să îi schimbe atât viața profesională, cât și viața personală, avea să fie cea cu Silent Strike, fiind de fapt motivul care a determinat-o să plece din Timișoara și să se mute în București.

Best Upcoming Artist

Roadele muncii sale în industria muzicală aveau să se vadă mai ales prin melodiile care au dominat topurile muzicale, printre care și „N-aud”, în colaborare cu Carla’s Dreams, piesă din 2021 ce avea să claseze pe locul 1 în topul Media Forest timp de nouă săptămâni consecutive. Tot în același an, Emaa câștiga premiul Best Upcoming Artist la The Artist Awards 2021.

„Emaa este o artistă căreia îi place întotdeauna să te aducă în universul ei unic și să te facă să plutești cu vocea ei puternică. Personalitatea ei complexă te va purta prin diferite stări și sentimente în timp ce îi asculți muzica”, transmit cei de la Global Records.

„f r a t e l e . a b i s”, albumul ca un carusel de emoții

Noul ei album, „f r a t e l e . a b i s”, lansat în primăvara acestui an, este un carusel de emoții ce te poartă în mrejele tristeții, te scaldă prin angoasă și dezamăgire, te îndrumă spre acceptare și te înalță prin speranță și optimism.

Pe numele său real Emanuela Alexa, artista a fost aleasă să cânte în deschiderea concertelor Colplay, de pe 12 și 13 iunie, din cadrul turneului mondial „Music Of The Spheres”. „GÂNDUL” a discutat în EXCLUSIVITATE cu Emaa despre ce a însemnat pentru ea această experiență, precum și despre momentul în care Babasha a fost huduit pe scenă. De asemenea, am discutat cu Emaa și despre cât de important este să fii vulnerabil și sincer cu tine însuți atât ca artist, cât mai ales ca om, dar și despre cum faptul că va deveni mamă i-a schimbat energia creatoare .

Emaa, artistă: „Nu am avut remușcări că am expus prea mult din mine”

Reporter: Mai întâi, povestește-ne cum ai ajuns să cânți în deschiderea celor de la Coldplay? Cum te-a surprins vestea că vei face asta?

Emaa: Clar nu mă așteptam. Am aflat direct în momentul în care mi s-a spus că o să se întâmple asta (n.r. – nu știa că a fost înscrisă în procesul de selecție). Într-un fel, n-am avut neapărat timp să procesez vestea. A fost ceva ce s-a simțit mult mai mult decât se poate exprima în cuvinte. Am fost foarte fericită și surprinsă și, fiind și însărcinată pentru prima dată în această perioadă, pur și simplu m-am simțit extraordinar de bine. Cumva nu a mai fost loc de umbre și chestii ciudate.

Reporter: Te-a schimbat într-un fel această experiență ca artistă?

Emaa: Nu cred că m-a schimbat pentru că astfel de lucruri nu reușesc să mă modifice. Statutul unui om nu prea are efect în cazul meu. Ca să mă schimbe într-un fel sau altul, ar fi trebuit să îl cunosc pe Chris Martin în realitate, să fi stat cu el în casă două luni, să îmi dau seama ce fel de om este de fapt.

Toată această experiență nu m-a schimbat dacă ne raportăm doar la statutul lui ca artist și faptul că este considerat valoros de către public. Însă, cel mai probabil, a contribuit la experiența mea de scenă, căci s-a lucrat la un nivel foarte mare și am învățat cum să te descurci cu anumite lucruri mai tehnice, cum să fii mai eficient, cât mai profesionist.

A fost o lecție de profesionalism din foarte multe puncte de vedere, mai ales cel tehnic, pentru că trupa Coldplay merge în turneu cu aproape un oraș întreg după ea și lucrurile totuși ies la dungă.

„E mai ușor să huidui un copil”

Reporter: Ce părere ai despre momentul în care publicul a huiduit apariția pe scenă a lui Babasha?

Emaa: Cred că oamenii își exprimă frustrările și supărările acolo unde este mai ușor. E mai ușor să huidui un copil de 22 de ani care cântă ceva ce nu îți place la un concert Coldplay, în timp ce stai pe scaun, decât să huidui un politician care cheltuie sute de mii de euro ca să își pună fața afișată nu știu unde. Mi se pare că dăm așa o importanță imensă unor chestii non-esențiale cum a fost asta.

A fost esențial că s-a ridicat problema și mi s-a părut important pentru a ne da seama dacă ne dorim unitate sau nu. Eu știu sigur că îmi doresc asta. Chiar dacă nu-mi place o piesă sau cum este cântată, contează cum spun asta, cum mă exprim atunci când ceva mă deranjează. Cred trebuie să învățăm cum spunem adevărul nostru fără să rănim și transmițând totuși căldură. Deci da, nu sunt neapărat de acord cu huiduielile în sine. Pe de altă parte, pot să înțeleg că oamenii au exprimat faptul că nu le-a plăcut ceva, însă nu putem identifica motivele: dacă nu le plac manelele, dacă e rasism sau altceva.

Mi-ar plăcea să văd în fiecare zi 50.000 de oameni care huiduie statul pentru că fură, anumiți oameni care trebuie să plece din anumite posturi sau femeile din casele de copii care nu au grijă de ei și alte situații de acest fel.

Energia creatoare, în schimbare

Reporter: Menționai că în această perioadă, însărcinată fiind, „nu mai e loc de umbre și alte chestii ciudate”. Cum s-a schimbat energia ta creatoare de când ai aflat că vei deveni mamă?

Emaa: S-a schimbat cu siguranță. În general, vorbind în termeni ludici, eu sunt un prieten al umbrei și tristeții. Tristețea ne ajută să vedem mai multe laturi ale lumii, nu doar pe cele ușoare, nu mai vedem doar în alb și negru, ne ajută să fim mai empatici.

Sunt foarte multe lucruri care se întâmplă adânc în interiorul nostru, sunt foarte multe stări nevăzute despre care nu putem vorbi sau pe care nu le putem exprima în cuvinte. Cred că toate acestea ne ajută să înțelegem mai bine lumea în care trăim, să fim unii alături de ceilalți mai mult atunci când trebuie.

În această perioadă, mă concentrez pe a construi, pe a fi într-o energie bună și frumoasă. Deci din punct de vedere creativ, lucrurile s-au schimbat. Am senzația că lucrurile vin dintr-o zonă foarte colorată în perioada aceasta. Din punct de vedere al abundenței de creație, lucrurile sunt cumva la fel, sunt la fel de energică și creativă, însă conținutul cred că diferă.

Loialitatea, un pilon esențial pentru artista Emaa

Reporter: Dincolo de această zonă colorată creativă, care sunt pilonii care te definesc astăzi ca artist?

Emaa: Bună întrebare. Cred că loialitatea față de ceea ce simt și ceea ce cred, față de oameni, în general, și mai ales față de cei cărora mă adresez prin piesele mele. Nu am scris niciodată cu gândul de a obține ceva. Scopul creației mele este creația în sine, nu vreau să obțin ceva de pe urma ei. Bineînțeles, ăsta este jobul pe care îl am și obțin ceva în urma lui, însă niciodată nu mă pun la masa de scris sau încep să fac o chestie creativă cu gândul la outcome, dacă va prinde sau piesa. Este o chestie de loialitate și respect față de meserie și de tine însuți.

Reporter: Într-adevăr, din piesele tale pare că ești foarte 1 la 1 cu ceea ce simți și ce vrei să transmiți, nu cosmetizezi. Artista Emaa este foarte deschisă și vulnerabilă.

Emaa: Da. Doar șlefuiesc piesa cât să sune într-un anumit fel, însă, atunci când crezi în ceva, trebuie să te deschizi. În general, cred că vulnerabilitatea este un lucru frumos, chiar dacă ne sperie puțin. Putem crede că ne face să părem slabi și ne simțim foarte expuși, mai ales în legăturile cu alți oameni, în relații.

Și nouă, ca femei, ni se spune să nu plângem în fața bărbaților, însă asta face parte din energia feminină. Ai nevoie de curaj să fii vulnerabil.

Transparența trăilor

Reporter: Din toate piesele tale, în care simți că ai fost poate prea vulnerabilă, că ai rupt prea mult din tine?

Emaa: În „Zburătorul”. Nu spun că am fost am prea vulnerabilă, dar, într-adevăr, în piesa asta am fost foarte genuine (n.r. – autentică). Nici măcar nu am șlefuit-o prea mult. O altă piesă este „Jocul”, de pe albumul „f r a t e l e . a b i s”, pe care așa cum am scris-o am și cântat-o. Este foarte transparent modul în care resimțeam anumite lucruri.

Reporter: Ai simțit vreodată că ai depășit o anumită graniță, că ar trebui să te oprești din a săpa în interiorul tău pentru o piesă?

Nu. Ulterior mi se întâmpla să mă întreb dacă puteam spune mai mult sau altfel anumite lucruri. Dar nu, nu am avut remușcări că am expus prea mult din mine. Este foarte important să săpăm adânc înăuntrul nostru. Chiar dacă uneori doare, nu avem de ales. Ca să ne fie bine pe termen lung, cred că este foarte important să ne și cunoaștem, să ne dăm seama cât de ipocriți suntem în anumite situații, să vedem cine suntem cu adevărat, să nu mai dăm vina pe anumite lucruri, să ne uităm și la noi, să fim sinceri cu noi și să săpăm adânc pentru a vedea de unde vin niște lucruri.

CITEȘTE ȘI:

Singura Mezzosoprană care îl va reînvia pe Oleg Danovski. Gabriela Dobre: „Un artist este degeaba Caruso la el în sufragerie”

EXCLUSIV | Drama din viața artistului ajuns în topuri cu ”Party in Transilvania”. Marius Dragomir s-a izolat de lume: ”Am avut leziuni și pe scalp”

Citește și