EXCLUSIV | Acuzații grave la Spitalul de Pediatrie Ponderas – Regina Maria: ”Prețuri de America, servicii medicale de lumea a treia!”

Publicat: 23 08. 2023, 08:00
Actualizat: 23 08. 2023, 08:00

Părinții unei fetițe de 1 an și 11 luni au trecut printr-o experiență îngrijorătoare după ce, în urma unor probleme medicale, au internat copilul la Spitalul de Pediatrie Ponderas, aflat în rețeaua privată ”Regina Maria”. Pornind de la premisa că fetița va beneficia de toată atenția medicilor și de un tratament adecvat – cu atât mai mult cu cât, în România, rămâne valabilă sintagma ”mai bine într-un spital privat decât într-unul de stat, chiar dacă totul costă mai mult” -, părinții au luat un contact nedorit cu o altă realitate, neanticipată.

Potrivit informațiilor obținute în exclusivitate de Gândul, experiența prin care a trecut familia se transformă într-un veritabil semnal de alarmă, iar termeni precum ”profesionalism”, ”servicii medicale premium” sau ”excelență la nivel medical” riscă să se transforme doar în cuvinte fără acoperire pe holurile Spitalului Pediatric Ponderas din rețeaua ”Regina Maria”.

Fetița de 1 an și 11 luni a fost internată în perioada 1 – 5 august 2023 și, spun sursele Gândul, în pofida unor pretenții financiare considerabile – aproximativ 3.000 de lei pe zi de spitalizare -, serviciile medicale oferite au fost ”submediocre” și pot fi caracterizate în doar câteva cuvinte esențiale prin mesajul alarmant pe care îl transmit: ”Prețuri de America, servicii medicale de lumea a treia”.

”Fetița nu urinase de peste douăsprezece ore, nimeni nu a întrebat dacă a urinat sau nu…”

Fetița de 1 an și 11 luni, care a fost internată la Spitalul de Pediatrie Ponderas pe data de 1 august 2023, avea temperatură 39,7 grade Celsius, numai că, potrivit surselor Gândul, asistenta care a observat acest lucru nu a mai revenit decât după șase ore pentru a verifica, din nou, starea copilului, alături de care se afla și mama sa.

”Părinții au internat fetița în speranța că situația sa se va ameliora rapid, sub supraveghere medicală, numai că, după câteva zile de internare, era din ce în ce mai rău. Și, paradoxal, nimeni nu lua nicio măsură, a fost nevoie de insistențele părinților. Copilul avea o stare proastă și temperatura 37,9. O asistentă a observat aceasta, însă nu a mai revenit pentru a verifica starea copilului. A revenit abia peste 6 ore. Normal ar fi fost să vină la intervale mai mici, măcar o oră, pentru a vedea cum se mai simte copilul, dacă este mai bine sau mai rău, dacă a mai crescut sau nu temperatura, mai ales că era vorba despre un copil mic, la care temperatura poate urca brusc la 40 de grade.

Fetița nu urinase de peste douăsprezece ore, în ciuda faptului că i s-au administrat permanent perfuzii. Nu a întrebat nimeni dacă a urinat sau nu, darămite să măsoare și să compare cantitatea de lichid intrată și cea ieșită.

Abia după ce mama a semnalat lipsa totală a urinei pe o perioada de peste douăsprezece ore a venit o asistentă care a administrat o substanță ce stimulează urinarea. Pur și simplu nu venea nimeni la fetiță, pentru a verifica starea de sănătate, i se spunea mamei să îi ia temperatura, ca și cum nici nu ar fi fost internată în spital.

Problemele au început, de altfel, încă de la internare, la camera de gardă, acolo unde părinții au fost obligați să mai scoată din portofel vreo 1.200 de lei într-un interval de o oră, cu precizări de genul: «Consultația după ora 08.00 costă 500 de lei», «O perfuzie pusă rapid, 300 de lei»”, au dezvăluit sursele Gândul, în exclusivitate.

”Corectarea dezechilibrului masiv în care ajunsese copilul s-a făcut numai la solicitarea expresă a părinților”

Din păcate, starea fetiței de 1 an și 11 luni a continuat să se degradeze, iar personalul medical de la Spitalul de Pediatrie Ponderas ar fi avut, spun sursele Gândul, aceeași atitudine de-a dreptul delăsătoare, contrară jurământului lui Hipocrate.

Orele și zilele au trecut, copilul nu mai mișca, mimica lipsea, abia mai deschidea ochii. Cu toate acestea, niciun medic nu ar fi venit pentru ca situația sa să fie reexaminată sau pentru ca schema de tratament să fie readaptată de urgență.

Fetița de 1 an și 11 luni a stat cu aceeași branulă timp de 96 de ore și, după ce părinții au insistat, branula a fost scoasă de urgență de o asistentă medicală care a văzut, abia atunci, cât de umflată era mâna copilului.

”După un episod diareic, starea copilului s-a degradat semnificativ, pe fondul unui organism slăbit, aflat pe o greutate inferioară. Nu a venit nimeni să reevalueze situația și să readapteze schema de tratament. Iar pe tură, culmea, era chiar șefa de secție.

Copilul a început să nu mai miște absolut deloc, să nu mai aibă nici o mimică și abia să poată să deschidă ochii, îi cădeau pleoapele, asta în condițiile în care era, totuși, sub perfuzii. O zi întreagă nu a scos niciun cuvânt. Abia după ce părinții au solicitat, în mod expres, această reevaluare, după 24 de ore, s-a înlocuit perfuzia simplă cu glucoză cu Sterofundin ISO și alte vitamine, ajutând astfel la corectarea dezechilibrului masiv în care ajunsese copilul. Abia pe urmă a fost chemat și un neurolog, Copilul era ca o legumă, iar personalul medical nu făcea nimic, era într-un stand-by absolut surprinzător.

În a patra zi de spitalizare, părinții au solicitat unei asistente să verifice branula copilului. Aceasta avea deja 96 de ore de la momentul montării. În mod normal, branulele trebuie înlocuite sau – fiind vorba de copii – măcar verificate la 72 de ore. Abia în urma solicitării familiei a venit o asistentă, care a constatat că vena în care era introdusă branula era umflată semnificativ. A fost nevoită să o scoată de urgență. Această verificare nu ar fi avut loc, însă, dacă nu ar fi fost solicitată de părinții fetiței. Aparent, totul pare OK la Ponderas, în realitate se ascunde o lipsă de profesionalism evidentă”, au mai spus sursele Gândul.

”Ori sunt pur și simplu prost pregătiți, ori sunt dezinteresați, ori procedurile sunt prost făcute sau nu sunt respectate”

În pofida serviciilor medicale care sunt oferite la Spitalul Ponderas contra unor sume consistente, părinții fetiței au constatat, cu stupoare, pe parcursul zilelor de internare, că atenția medicală pe care o așteptau s-a dovedit a fi un adevărat fiasco, chiar dacă era vorba despre un copil în vârstă de doar 1 an și 11 luni.

”Ne chemați dacă e nevoie”, li s-a transmis părinților fetiței, iar tot ajutorul medical oferit a avut loc numai după insistențele repetate ale acestora.

Potrivit surselor Gândul, acest caz nu ar fi unul singular, din păcate, iar serviciile medicale oferite la Spitalul de Pediatrie Ponderas – Regina Maria ar fi, de fapt, foarte proaste, în pofida unei ”amabilități” exacerbate a personalului medical, care nu face altceva decât să inducă în eroare familiile micilor pacienți. Dezinteres, lipsă de pregătire sau, pur și simplu, nerespectarea procedurilor?

”Personalul are o atitudine aparent amabilă, dar din punct de vedere medical, serviciile sunt foarte proaste. Ori sunt pur și simplu prost pregătiți, ori sunt dezinteresați, ori procedurile sunt prost făcute sau nu sunt respectate.

Medicii, cu unele excepții, au exact aceeași atitudine delăsătoare. Proactivitatea în privința tratamentelor lipsește cu desăvârșire. Toată lumea așteaptă depășirea unui punct critic pentru a readapta un tratament, nu face nimeni nimic pentru a-l preîntâmpina.

O mamă poate nu reușește să își dea seama în timp util de debutul unei stări de degradare a sănătății copilului și, astfel, se pierde momentul cel mai bun de redresare și de reevaluare a tratamentului prescris”, susțin sursele Gândul.

”O bătaie de joc mascată printr-un aparent lux”

Aceleași surse au mai spus că oamenii aleg serviciile oferite de Spitalul de Pediatrie Ponderas plecând de la premisa că vor plăti mai mulți bani, dar vor câștiga la capitolul ”servicii medicale premium”, numai că realitatea le infirmă așteptările, iar dezamăgirea este multiplicată.

”Țineți cont că toate acestea s-au întâmplat în condițiile în care erau maximum trei – patru pacienți pe tot etajul. Ce dezastru ar fi fost dacă etajul respectiv era plin sau la capacitate aproape maximă?

Oamenii înțeleg să se plătească un preț mare pentru servicii medicale fără reproș, numai că – nu doar în acest caz – se profită de niște oameni aflați în situații grele, foarte grele și chiar disperate, fiindu-le oferite servicii medicale lamentabile, ca într-o bătaie de joc mascată printr-un aparent lux.

Personalul medical – cu unele excepții, evident – nu respectă niciun fel de reguli sau coduri deontologice. Pentru pacienții spitalului, pe de altă parte, regulile sunt aplicate cu strictețe, începând de la portari, femei de serviciu, casieră, infirmiere etc., toți făcând exces de zel cu fiecare ocazie, dar doar pentru a demonstra cine este «șeful» acolo”, au adăugat sursele Gândul.

Din fericire, starea fetiței de 1 an și 11 luni s-a îmbunătățit și acum este foarte bună, dar experiența trăită de părinții fetiței ridică, evident, numeroase semne de întrebare, la care chiar conducerea Spitalului de Pediatrie Ponderas ar trebui să răspundă.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Au plătit pentru îngrijire, au primit tortură și înfometare. Anchetă pentru înșelarea familiilor bătrânilor din ”azilele groazei”

Culisele ”revoltei” MILIONARILOR USR! Barna, Năsui și Drulă, ”deranjați” de măsurile de austeritate luate de Guvernul Ciolacu

VIDEO EXCLUSIV | Deținutul Cristian Rizea a gustat din aerul libertății, în cătușe. Dus, sub pază, la spital!

VIDEO EXCLUSIV | Motivul pentru care șeful ANPC l-a sunat noaptea pe comandantul IPJ Constanța. Ce s-a întâmplat la restaurantul Sofra din Mamaia